Що таке шейв і як з ним боротися

Шейв

Як заробити гроші на партнерських програмах набирає популярність. Це можна пояснити: попит дуже великий, сайтам потрібні відвідувачі, товару – покупці, послугам – клієнти.

Там, де є попит, обов’язково є пропозиція. Зараз партнерські програми зовсім не обов’язково розшукувати по сайтам – є цілі мережі, які зводять партнерів-продавців і вебмайстрів-арбітражників, які для цих продавців забезпечують рекламу, тобто трафік.

А якщо попит великий, обов’язково з’являться ті, хто будуть намагатися на цьому зробити свій маленький гешефт – не дуже порядні пани, які різними способами намагаються заплатити за роботу мінімум. Один із способів – shave.

В англійській мові «shave» – гоління. Стосовно до арбітражу трафіку (як раз те, чим займаються партнерські програми) шейв – це зрізання, зменшення трафіку. Сленгове слівце, яке добре відображає сенс процесу: частина трафіку, забезпеченого партнером-вебмайстром просто не враховується і відповідно, не оплачується.

Як проявляється?

Це може робити і партнерська мережа і окремий партнер-рекламодавець. Основні способи ми перерахуємо.

Заниження реальної кількості унікальних відвідувачів, які перейшли по партнерському посиланню. На сленгу арбітражників це називається «зрізання лідів». Ви відправили 100, а в партнерці відбивається тільки 70.
ГЕОшейв або «обрізка гео». Це якщо ви даєте рекламу на кілька регіонів або по всій Україні, а частина регіонів не враховується. Таким чином може «губитися» до 30% трафіку. Дуже поширений спосіб, розпізнається важко.

Зміна правил нарахування і виплати партнерських. Теж дуже поширений спосіб. Їм частіше грішать молоді партнерки – прямо в правилах відразу прописують, що така зміна можлива з боку власників.
Один з видів партнерських програм – СРА мережі. У них оплачується конкретна обумовлена дія унікального відвідувача, що прийшов по вашому посиланню. Така дія має бути підтверджена модератором або автоматично. Наприклад, це реєстрація на сайті з підтвердженням поштою. Підтвердив користувач реєстрацію – ви отримали комісійні. Ні означає ні. Це називається теж сленговим словом «апрув» – від англійського «to approve» – схвалювати, звіряти. Якщо бачите різке зниження апрува – це напевно шейв.
Раптом виникають проблеми з виплатами за унікальних відвідувачів, наприклад. Теж можливий shave.

Як виявити шейв

Не завжди зниження доходів – це спроба партнерської мережі вас «поголити». Але якщо після розміщення вами реклами ви бачите, що трафік пішов, відвідувачі за посиланням переходять, а в якийсь момент на порожньому місці показники впали – це привід задуматися.

Якщо в своїй статистиці ви бачите, що відвідувачі якийсь час переходять і зараховуються, а в якийсь час потік припиняється, відновлені на наступну добу – це добра ознака shave.

Якщо ви нічого не змінювали в рекламній компанії, якщо потік відвідувачів на ваш сайт, звідки передбачається перехід по партнерському посиланню, залишився тим самим, а з якогось регіону раптом припинилися переходи по партнерському посиланню – це привід запідозрити недобре.

Кожен з цих ознак окремо може і не говорити про навмисний обман з боку партнерської мережі. Причина може критися в технічних проблемах як в мережі, так і у рекламодавця. Але чи цікава вам робота з сайтами, на яких не можуть вирішити технічні питання?

Звичайно ж, у падіння трафіку можуть бути абсолютно звичайні причини. Але зазвичай сам веб-майстер може їх прогнозувати або хоча б пояснити. В іншому випадку – це привід для уважного аналізу взаємодії з рекламодавцем. І найчастіше такий аналіз виявляє обман.

Що з цим робити

На жаль, найправильніше припиняти співпрацю з такою партнеркою. Пред’являти претензії найчастіше абсолютно марно – марна трата часу, сил і в кінцевому рахунку – грошей. Просто пошукайте надійну партнерку.

Найчастіше грішать шейвингом три категорії:

Нові партнерські програми. Їх організаторам дуже хочеться по-швидкому зірвати банк. Про репутацію вони не думають, перспективою роботи не надто цікавляться. Це найгірший варіант, зв’язуватися з ними не варто.
Просто нечесні рекламодавці. Перспектив тут ніяких.
Недосвідчені рекламодавці. Вони не збираються вас обманювати. Просто досвіду і знань поки не вистачає на правильну настройку рекламної компанії. У роботі з ними потрібна обачність. Якщо вони самі зацікавлені у виправленні власних помилок, можливо, варто трохи потерпіти. Якщо немає – відмовлятися від співпраці без жалю.

Як знайти надійну партнерку

У цьому найкраще допомагає сарафанне радіо. Почитайте спеціалізовані форуми. Оскільки арбітраж трафіку – справа витратна з фінансів і вкладенню власної праці і часу, погані новини розносяться по спільноті дуже швидко. Якщо негативу багато, це привід відмовитися від роботи з такою партнерською мережею.

Партнерки, які працюють давно, зазвичай дорожать своєю репутацією. Навмисного обману на таких практично не буває.

При виборі партнерки зверніть увагу на те, наскільки відкрита і повна статистика пропонується. Не полінуйтеся – задайте питання службі підтримки, нехай навіть ці питання здадуться наївними. Якщо вам дадуть відповідь швидко і повно – є надія на взаємовигідне співробітництво. Якщо немає – варто подумати про іншу партнерку.

Обов’язково уважно і детально вивчіть правила і угоди, які вам пропонують. Є сумніви – звертайтеся в Підтримку і робіть висновки.

Досвідчені арбітражники радять відразу починати співпрацю з кількома партнерськими програмами. З мережами, з самостійними партнерками. Тільки порівнявши різні і знайшовши досвід, ви навчитеся розпізнавати, шейв рекламодавець або партнерська мережа, чи дійсно технічні проблеми заважають або ви самі щось упустили.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *