ICO це що і чому на цьому заробляють

ICO це

ICO це тип краудфандингу, який застосовують компанії, які хочуть запустити нову криптовалюту або блокчейн-платформу. Компанії збирають кошти від приватних осіб із різних країн, випускаючи токени в обмін на стейблкойни або ліквідні монети (біткоїн, ефіріум). Проте слід пам’ятати: брати участь у ICO криптовалют ризиковано. Насамперед інвестор має вивчити механіку роботи цього інструменту.

Мета створення проектів ICO

Увага організаторів первинної пропозиції монет завжди зосереджена на залученні фінансування для запуску стартапу. Коли криптовалютний проект хоче зібрати гроші за допомогою ICO, він публікує White paper («білу книгу») та дорожню карту, щоб надати вкладникам повну інформацію про свої плани. Ці документи обов’язково містять цілі та відображають суми, необхідні для реалізації цих ідей.

Вигода інвесторів від участі у ICO-проектах

ICO це

З допомогою пропозиції монет від людей, залучається капітал. Початківці розгортають смарт-контракт і випускають спеціальні токени проекту в обмін на фінансовий внесок учасників. Ці цифрові активи мають різне призначення: від доступу до певних послуг компаній-емітентів до отримання дивідендів. Існує 2 види криптовалют, що випускаються в рамках первісної пропозиції монет:

  1. Службові токени (Utility Tokens) – власники цих одиниць отримують доступ до продуктів компанії. Стартапи використовують такі криптовалюти, щоб залучати капітал для фінансування розробок в обмін на надання користувачам сервісу у майбутньому. Одним із прикладів службових токенів є Filecoin. Проект зібрав $257 млн ​​за рахунок продажу криптовалюти, яка надає користувачам доступ до програми децентралізованого хмарного сховища.
  2. Токени безпеки (Security Tokens) – надають право володіння часткою криптопроекту. Коли користувач купує, він стає «акціонером» і може голосувати за рішеннями, пов’язаними з діяльністю підприємства.

Вигода №1 для того, щоб брати участь у ICO це потенційна майбутня вартість токена. Вкладення $10 у BTC або ETH на ранніх стадіях зробили б їх власників мільйонерами у 2022 році. Однак важливо розуміти, чому криптовалюти зростають у ціні.

Вигода №2 – отримання частини прибутку за фінансовий рік. Ця система працює аналогічно дивідендам, які виплачують акціонерам компанії.

Підводні камені

Першою та найчастішою причиною зростання цін на цифрові активи є ажіотаж. Попит та пропозиція роблять великий внесок у вартість біткойну та альткоїнів. Ethereum – чудовий приклад того, як криптовалюта може значно зрости в ціні завдяки бажанню учасників ринку купити монету.

Широке застосування ETH у сфері децентралізованих фінансів (DeFi) спричинило збільшення кількості угод з активом на біржах. Це спричинило зростання ціни ефіріуму.

З іншого боку, власники ETH не продавали свої токени, щоб підняти їхню вартість якомога вище. Ця ситуація доводить основне економічне твердження: предмет із високим попитом, але низькою пропозицією дорожчатиме. Так сталося з Ethereum.

Ще один фактор зростання вартості криптовалюти – її майбутнє використання. Цифровий актив (технологія), який має шанс стати революційним рішенням, цінуватимуть більше завдяки високому потенціалу. Однак ці причини можуть впливати і на падіння ціни криптовалюти.

Ажіотаж піднімає цінність цифрового активу, але може дуже швидко знизити її. Стартап у будь-який момент може зазнати невдачі або не реалізувати свої плани без наслідків.

Тому для вкладника надзвичайно важливо вивчити команду, їхню ідею та життєздатність продукту. Високі амбіції не завжди реалізуються, оскільки ніхто ніколи не може дати гарантії успіху.

Як брати участь у ICO криптовалют

ICO це

Найпоширеніший спосіб випуску токенів для первинної пропозиції монет – це використання майданчика Ethereum. Стартап розробляє смарт-контракт на блокчейні Ефіріум, а інвестори вкладають у нього свої гроші. Є кілька важливих деталей, які потрібно перевірити, перш ніж брати участь в ICO криптовалют.

Переконатись, що капітал перебуває в особистому гаманці, а не на біржі.

Коли користувачі купують криптовалюту на торгових майданчиках (наприклад, Coinbase), активи потрапляють до централізованого сховища. Біржі забороняють відправляти криптовалюту безпосередньо на краудфандингові платформи. Це пов’язано з тим, що адреса майданчика, з якого користувач робить переклад, не зможе прийняти токени проекту назад. Централізовані гаманці не належать інвесторам, а отже, учасники токенсейлів не можуть використовувати їх для роботи зі смарт-контрактами.

Особисті гаманці доступні лише власникам. Ними не можуть керувати треті особи та біржі. Такі гаманці можна використовувати під час роботи зі смарт-контрактами, оскільки вони ідентифікуються з конкретною людиною. Найпопулярніший додаток, з яким інвестори вважають за краще брати участь в ICO це MetaMask.

Відправляти свої монети та токени на біржу можна лише в тому випадку, якщо потрібно купити чи продати активи. В іншій ситуації безпечніше зберігати криптовалюти в особистому гаманці. Крім того, великі платформи суворо регулюються, вразливі для злому або можуть збанкрутувати.

Перевірити адресу смарт-контракту

Неправильне переміщення криптовалют може призвести до їх втрати. Користувач не матиме можливості повернути свої кошти назад. Знання наступних умов врятує учасника токенсейлу від збитків:

  • Дата та час проведення ICO (потрібно визначити таймінг у своєму часовому поясі).
  • Умови участі.
  • Правильна адреса смарт-контракту.
  • Розрахувати ціну на газ

При надсиланні ETH на смарт-контракт важливо враховувати комісію за транзакції. Під час публічної пропозиції монет інвестори починають здійснювати безліч операцій на блокчейні, в результаті мережа стає перевантаженою.

Якщо у користувача недостатньо коштів на оплату комісії, операція не пройде. Потрібно бути готовим до того, щоб збільшити ціну на газ для всіх транзакцій у рамках ICO.

Початкова пропозиція монет зазвичай стартує з певного номера блоку, а не призначеного часу. Щоб ідентифікувати елемент ланцюжка, який видобувається в мережі Ethereum, необхідно перейти на веб-сайт EthStats.

Отримати токени

Якщо користувач успішно відправив свої криптовалюти на адресу ICO, його мету досягнуто. Інвестор отримає токени стартапу відразу на свій особистий гаманець, з якого він робив оплату. Це станеться автоматично, тому що дія запрограмована у смарт-контракті. Коли інвестор отримає альткойни, він зможе розпоряджатися ними. Деякі проекти блокують свої криптовалюти на якийсь час, щоб не допустити дампи (обвалу) ціни.

Способи попереднього продажу токенів

Пресейл дозволяє купувати криптовалюти за нижчою ціною. Однак потрапити на попередній продаж нелегко. Пресейл альткойнів буває 2 типів:

  1. Продаж активів для венчурних інвесторів, які хочуть вкласти свої гроші у новий криптовалютний проект на ранньому етапі. Таким учасникам надають ексклюзивні переваги, які є недоступними при звичайних торгах токенів.
  2. Відкритий передпродаж. Дозволяє приватним інвесторам купити токени до того, як вони з’являться на біржі. Багато криптовалют продаються під час публічного розміщення.

Фіксований розпродаж

За такого способу розподілу токенів використовується поняття «хардкап» (hard cap). Це максимальна сума, яку стартап розраховує отримати в результаті ICO. Перевищити суму хардкапа неможливо, оскільки кількість токенів теж обмежена. Максимальний поріг встановлюється з двох причин:

  1. Емісія токенів пропозиції обмежена.
  2. Ліміти визначено дорожньою картою проекту. Команда повинна пояснити призначення кожної зібраної суми та способи її окупності.

Нефіксований розпродаж

Існує ще одна категорія – мінімальний ліміт для збору коштів у рамках публічної пропозиції монет – софткап (soft cap). Команди прагнуть отримати найменшу суму фінансування для продовження роботи стартапу. Верхньої межі немає. Якщо не вдається зібрати кошти для софткапу, найчастіше вкладення повертаються інвесторам. Оскільки немає лімітів, ціна токена проекту визначається вже після завершення ICO.

Фіксований аукціон

Коли визначено хардкап, але не встановлено ціни за 1 токен, інвестори самі вирішують, скільки коштуватиме актив. Зазвичай залежить від розміру вкладень. Якщо токени купуватимуть за високою ціною, гранична сума ICO набереться за найменшої кількості проданих цифрових одиниць.

Нефіксований аукціон

Тут немає ліміту на суму інвестицій, але учасники також самі визначають вартість своєї частки у стартапі. Черговість вкладників встановлюється найбільшою ціною.

Як вибрати проект для інвестування

Вкладники, які вирішили брати участь в ICO на ранніх етапах, схильні до ризиків нестабільності через ажіотаж навколо стартапу. Важливо управляти своїми очікуваннями щодо того, скільки грошей вийде заробити на первинному реченні монет. Для цього корисно оцінити потенціал прибутку конкретної криптовалюти та технології.

Дізнатись про команду проекту

Розробники та керівництво стартапу повинні демонструвати досвід та мати підтверджений послужний список. Відсутність цього параметра може бути червоним прапором для інвесторів. Якісь ICO проводяться відомими компаніями, які шукають способи масштабування.

Вибирати проривні концепції

Продукт чи послуга повинні задовольняти реальні потреби та включати революційні рішення. Інвесторам потрібно сфокусуватися на концепціях, які руйнують звичний стан справ у конкретній галузі, використовуючи сильні сторони блокчейну.

Розуміти цільовий ринок

Важливо помістити компанію, її технологію, продукт чи послугу у контекст аудиторії. Знання середовища, дасть інвестору розуміння проблем та можливостей, з якими стикаються ці бізнеси. Наприклад, застосування блокчейну в охороні здоров’я матиме великий потенціал, тому що ухвалюються закони, які вимагають від виробників ліків використовувати сучасні системи обліку.

Оцінити технологію

Необхідно проаналізувати життєздатність проекту. Учасник знизить ризики, якщо вивчить підтвердження концепції та пілотні дослідження. ICO, які пропонують лише ідею, не становлять цінності для інвесторів у порівнянні з бізнесами, які провели тестування продукту.

Початкові розміщення монет з функціональними технологіями мають більше шансів стати життєздатними, аніж ті, розробка яких ще не почалася.

Вивчити White paper та дорожню карту

Біла книга – презентація проекту інвесторам, яка описує його у всіх деталях. Коли учасник первинної пропозиції монет прочитає White paper, йому стане зрозумілим, чому він може довірити свій капітал команді. Якість контенту показує, як добре проект підготовлений. Важливо звертати увагу на цифри та цитати. Якщо в документі команда посилається на ЗМІ замість використання академічних джерел та роботи експертів, у стартап не варто інвестувати.

Дорожня карта проекту – це загальний огляд очікуваних результатів. Якщо інвестору не зрозуміло, як розвиватиметься стартап, вкладення виявляться ризикованими.

Зрозуміти, навіщо потрібна криптовалюта

Крім визначення частки інвесторів у проекті, цифрові активи часто виконують інші функції, пов’язані з платформою чи екосистемою. Filecoin, наприклад, пропонує децентралізоване сховище файлів.

Способи зниження інвестиційних ризиків

ICO це

Вкладення в монети відноситься до високоризикованих інструментів. Однак знизити ризик інвесторам допоможуть класичні правила та стратегії, які працюють на всіх фінансових ринках:

Диверсифікація. Грамотний розподіл активів у портфелі – найголовніший чинник успіху. Наприклад, інвестор виділив для участі в ICO 20% капіталу. Якщо криптовалютний проект не дасть очікуваних результатів, збитки обмежаться лише 20%, тому що 80% коштів припадає на інші напрямки.

Аналіз галузі та проекту. Якщо користувачі хочуть інвестувати безпечно, їм слід шукати інструменти з меншим ризиком та вищою надійністю (наприклад, стабільні монети або відомі платформи).

Вкладення в криптопроекти – це постійний моніторинг ситуації на ринку. Будь-якої миті щось може піти не за планом, і тоді врятує перше правило інвестування – диверсифікація.

Часті проблеми нових проектів

Дослідницька компанія GreySpark Partners вивчила ринок ICO за 2017-2018 роки та виявила, що 890 токенсейлів не змогли залучити інвестиції. І навпаки – 743 стартапи змогли зібрати капітал у $1 млн завдяки запуску через ранній продаж криптовалют. Аналітики GreySpark також зазначили, що багато проектів не можуть забезпечити позитивну окупність інвестицій, особливо з часом.

Токен не потрібен

Усі цифрові валюти, особливо маловідомі, схильні до впливу інвесторів, які навмисно змінюють ціну. Якщо розмір капіталу вкладника досить великий, він може купити більшу частину токенів проекту, а потім спробувати просунути репутацію криптовалюти на ринку та «накачати» ціну. Інвестори, які спостерігають за підтримкою китів (власників великих капіталів), починають скуповувати альткоїни. І чим більше стає попит на новий актив, тим зростає його ціна. Якщо цього немає, токен не отримує достатньої капіталізації і перестає бути цікавим інвесторам.

Розрахунок на любителів

Іноді інвестор бере участь в ісо лише тому, що концепція продукту добре описана. Але коли проект виходить на ринок, він зовсім не вражає. Інвестори розчаровуються і просять гроші назад, нарікаючи на те, що одразу не вивчили прототип. Цей сценарій трапляється, коли новачки-аматори вкладають капітал у розрекламовану концепцію, а не в проект із альфа- або бета-версією. Більшість користувачів схильна інвестувати кошти в задуми, навколо яких відбувається ажіотаж, замість фінансувати в реальні продукти. Якщо вкладники вирішили брати участь у ICO криптовалют без аналізу, швидше за все, вони зазнають невдачі.

Слабкий програмний код

Компанія Parity створила криптовалютні гаманці з мультипідписом (multi-sign) для керування монетами ETH. Сховища були смарт-контракти, розроблені на основі відкритого вихідного коду. Протоколи вимагали більше одного цифрового підпису (приватного ключа), перш ніж ефір, пов’язаний з ними, міг бути схвалений для передачі. У 2017 році невідомий хакер вкрав 150 тис. ETH (близько $30 млн), використовуючи функцію делегування виклику та відкату в бібліотеці смарт-контрактів для гаманців із кількома підписами. Усі учасники ICO, які користувалися ПЗ Parity, втратили свої гроші.

Завищені амбіції

Для будь-якого засновника стартапу традиційний шлях до фінансування проходить через бізнес-ангелів, приватних інвесторів та великих венчурних капіталістів. Амбітні гравці у цій сфері заробляють значні суми, виявляючи можливості, які змінюють правила гри на ранніх етапах. Якщо досвіду та прагнень не вистачає, стартапу не вдається стати життєздатним. У результаті очікування інвесторів не виправдовуються, і проект завдає збитків.

Правове регулювання

У більшості країн законодавство про ICO це відсутнє. У деяких державах (США, Сінгапур) інвесторам забороняється брати участь у первинному розміщенні монет. Уряди цих країн визначають токени як цінні папери та називають ICO продажем капіталу. Проблеми з регулюючими органами виникають через те, що проекти не можуть гарантувати, що лише акредитовані інвестори братимуть участь у попередніх торгах.

Читайте також: Від чого залежить курс біткоіна

Великі компанії наймають юристів, щоб вирішити ситуацію. Це необхідний крок, оскільки токенсейли дуже вразливі до кримінальних звинувачень. Якщо Комісія з бірж та цінних паперів США (SEC) вирішить втрутитися, це неминуче позначиться на розвитку галузі.

Невдалі сайт та/або презентація

Маркетингові інструменти, які не вселяють довіри інвесторам, можуть спричинити провал початкового розміщення монет. Якщо у сайту або презентації неякісна верстка, повільна швидкість завантаження, некоректно працюючі форми, а представлені матеріали не дають повної інформації про продукт або постійно недоступні, користувачі швидше приймуть компанію за шахраїв, ніж за реальний стартап.

Слабкий рівень просування проекту

Є дві критичні помилки, які зазвичай зустрічаються під час проведення ICO:

  1. Проекти випускаються із невеликим бюджетом на маркетинг.
  2. Компанії зрештою стають надмірно розрекламованими.

І в тому, і в іншому випадку може призвести до провалу ІСО. Цифрові активи компанії не потраплять на ринок. Інвестори не зможуть продати токени, куплені під час первинної пропозиції, та втратять гроші, вкладені у проект. ICO це дійсно чудова можливість заробити в інтернеті але тільки для тих людей які вміють аналізувати проекти в які збираються інвестувати і цьому може навчитись хто завгодно.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.