Як зробити кафе прибутковим – самі ефективні способи

Як зробити кафе прибутковим

У періоди кризи знижується купівельна спроможність населення і підприємці задумуються як зробити кафе прибутковим – збільшити продажі. В першу чергу люди економлять на тому, що можуть зробити самостійно. Наприклад, перестають відвідувати кафе, адже дешевше готувати їжу вдома. Погіршує ситуацію й те, що звичайні клієнти громадського харчування – представники середнього класу. Саме вони в першу чергу страждають від кризових проявів, ціни ростуть, а зарплати залишаються на колишньому рівні. Перед власниками бізнесу виникає гостра проблема його збереження. Є багато способів збільшити продажі в кафе, розглянемо їх докладніше.

Спосіб №1: Збільшення потоку клієнтів

Обсяг виручки можна збільшити, якщо залучити в кафе більше нових відвідувачів. Щоб потік клієнтів виріс, потрібно використовувати різні способи реклами:

Уважно вивчіть район розташування кафе, це допоможе зробити правильну ставку на потрібну категорію гостей. Якщо поруч багато офісних будівель, в рекламі акцентуйте увагу на бізнес-ланчі. Кафе в житлових кварталах заповнюються у вихідні та у вечірні години. Значить, щоб збільшити продажі, орієнтуйтеся на що йдуть з роботи людей або сім’ї з дітьми.

Голосове оголошення. Зробіть акцію, яка здасться дуже вигідною. Наприклад, об’єднайте дві страви в акційну пропозицію і продавайте його за зниженою ціною. «Два за ціною одного» або «Третя страва в чеку в подарунок» відмінно працюють, залучаючи багато нових гостей. Не забувайте, що такі акції не повинні проводитися в збиток, виставляйте адекватні ціни.

Не вкладайте в рекламу багато грошей. Вона може бути недорогою але ефективною, якщо діє в правильному напрямку. Домовтеся залишити листівки зі знижкою в довколишніх офісах, автосервісах, хостелах, щоб залучити людей на бізнес-ланч.

Важливо відмітити! Практика показує, що найкращий ефект дають рекомендації і зовнішня вивіска з привабливою пропозицією.

Проявіть фантазію і організуйте заходи в залежності від контингенту, який відвідує ваш заклад. Для дитячого кафе підійдуть майстер-класи по прикрасі тортів або виготовлення салатів. У кафе з танцполом можна проводити уроки танців. Учасники таких заходів, швидше за все, не захочуть піти голодними, що збільшить продажі.

Проводьте банкети і заходи. Корпоративні вечірки дають непоганий дохід, враховуйте побажання гостей – жива музика, оформлення, меню. Будьте лояльні і гнучкі, крок назустріч одному замовнику призведе до вас інших клієнтів.

У разі банкетів ефективно працює партнерська програма. Навіть невелика винагорода  мотивує партнера знайти охочих провести захід саме в вашому кафе. Шукайте серед тих, хто багато спілкується з людьми, має відношення до проведення свят – фотографів, ді-джеїв, які ведуть весілля.

Важливо пам’ятати! Підвищення прибутку можна очікувати тільки в тому випадку, якщо ваша робота орієнтована на людей.

Головний момент як зробити кафе прибутковим – вивчіть потенційних гостей, складіть портрет середньостатистичного клієнта. Подумайте, що йому може бути цікаво, привабливо в вашому кафе. Якщо це офісні співробітники, їм сподобається пропозиція «Дві кави за ціною одної». Діти і батьки із задоволенням відвідають виставу аніматора в вихідний день.

Спосіб №2: Підвищення вартості чека

Слідуючи цим методам, можна підвищити середню вартість чека на 20% і більше:

Спосіб з «некруглими» цінами успішно використовується в будь-якому напрямку торгівлі, в тому числі допомагає збільшити продажі в кафе. Кава за 29 грн продається краще, ніж та ж сама кава за 30 грн.

Знижки. Ефективний «трюк» з перекресленими цінами, навіть якщо реального зниження вартості не було. Це збуджує купівельний інтерес, змушуючи купувати акційні товари.

Використовуйте ефект порожньої тарілки, спосіб широко відомий і практикується в ресторанах. Чим більше тарілка, тим меншим здається обсяг страви. На підсвідомому рівні здається, що цього недостатньо для насичення, значить, потрібно замовити більше.

Десерт з собою. Як правило, мало хто з гостей доходять до солодкого, встигаючи насититися основними стравами. Офіціант може порекомендувати фірмове тістечко або фруктовий штрудель. При відмові запропонуйте упакувати його, щоб поласувати будинку після вечері. Такий простий спосіб підвищує середню вартість чека.

Продаж супутнього продукту до замовлення. Якщо гість бажає випити чаю запропонуйте десерт. Діяти цим способом потрібно ненав’язливо, щоб не відлякати гостей кафе. Можна допродувати відразу в меню, вказавши поруч зі стравою рекомендовані додатки до нього.

Зменшення порцій. В результаті прибуток збільшиться, а витрати на приготування знизяться. При впровадженні цього способу економії потрібно бути обережним, щоб не зіпсувати репутацію.

Важливий порада! Постійно тестуйте нові методи збільшення середнього чека, залишаючи тільки ефективні.

Закладіть певний відсоток від прибутку на пошук нових способів продажу і оцінюйте їх результативність. Залучайте до розумового штурму офіціантів і адміністраторів. Хто, як не вони краще за всіх знають потреби відвідувачів?

Спосіб №3: Утримання постійних клієнтів

Чималу частину прибутку складають чеки постійних клієнтів, саме вони рекомендують заклад знайомим і проводять тут вільний час. Неуважність офіціанта, грубе поводження або несмачна страва здатна відвернути їх від кафе. Зробіть так, щоб гостям хотілося приходити знову і знову.

Ось кілька способів збільшити продажі:

Зверніть увагу на роботу офіціантів, наскільки ввічливі вони з гостями, чи рекомендують фірмові страви або просто мовчки чекають замовлення. Якість обслуговування відіграє таку ж важливу роль при виборі кафе, як і смак страв.

Від непривітних, похмурих працівників краще відмовитися або навчити правильному поводженню з відвідувачами.

Важливо! Реагуйте на відгуки, які залишають про ваш заклад на тематичних сайтах, на критику завжди відповідайте ввічливо і виправляйте помилки.

Встановіть безкоштовний Wi-Fi. Простий але ефективний спосіб привернути відвідувачів. Це один з пунктів, які впливають на вибір закладу.

Зробіть зручний дитячий куточок або кімнату, якщо заклад орієнтований на сімейний відпочинок. Багато батьків не можуть посидіти в кафе через те, що дітям нудно. Якщо вони будуть захоплені іграми, сім’я зможе спокійно пообідати в кафе, що збільшить продажі. Якщо дарувати малюкам невеликі подарунки, сімейні пари стануть постійними відвідувачами.

Використовуйте всі сучасні способи реклами в інтернеті, до того ж вона коштує недорого. Збирайте телефони постійних покупців, запрошуйте їх у групи в соціальних мережах, де проходить анонс акцій. Робіть СМС-розсилку з вигідними пропозиціями. Цим ви не тільки збільшите лояльність постійних відвідувачів, а й заповните зал в період акції.
Постійно розвивайтеся, вивчайте досвід конкурентів і тих, хто давно працює в цьому бізнесі. Не обов’язково копіювати ідеї, переосмислити їх і адаптуйте під свої умови. Пам’ятайте, що утримання постійних клієнтів обійдеться в кілька разів дешевше, ніж залучення нових.

Маркетинг і продажі

Кожен відвідувач кафе складе власне враження, розповість про нього знайомим і колегам. «Сарафанне радіо» – найефективніший спосіб збільшити продажі. Важливо відстежувати, що саме не сподобалося клієнтам.

Одна мережа швидкого харчування збирає відгуки покупців, після яких вони можуть залишити адресу електронної пошти. Серед учасників щотижня розігрується сертифікат на відвідування кафе швидкого харчування номіналом 500 грн. Зворотній зв’язок дозволяє власникам закладу вибудовувати роботу так, щоб відвідувачі були задоволені і стали постійними клієнтами.

Генеруйте оригінальні ідеї, проявляйте фантазію. Конкуренція настільки велика, що виділитися серед аналогічних закладів громадського харчування складно. Кафе в Австралії придумало «фішку», яка вмить зробила його популярним. При оплаті чека закоханим парам пропонувалося розплатитися за кави не готівкою, а поцілувавши один одного. Хоча час проведення акції було обмежено ранковими годинами, вона змогла залучити чимало відвідувачів.

Кризові явища в економіці будь-якої країни періодично повторюються, проте люди завжди намагаються проводити час весело і цікаво. Дайте їм цю можливість, тоді і не буде таких питань: як зробити кафе прибутковим, і ваш бізнес залишиться на плаву.




1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 голосів, в середньому: 5,00 з 5)
Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *