Як збільшити продажі в кризу

Які б умови не диктувала дійсність, завдання кожного бізнесмена – отримувати стабільний дохід. Як збільшити продажі в кризу? Нестабільність, коливання курсу валют, зниження купівельної спроможності призводить до падіння рентабельності.

Якщо перебудуватися під нові вимоги ринку, наслідків можна уникнути якщо застосувати одну із стратегій «виживання» і збагачення, наведених нижче.

Головні способи збільшення продажів в кризових умовах

Відразу обмовимося, під терміном «продажі» мається на увазі прибуток. Кінцева мета – заробити. Коли настають «важкі» часи для одних, інші «піднімаються». І способи одні й ті ж:

  • Зниження цін на товари. Малоефективний спосіб вижити.
  • Придушення конкурентів. Доведеться активувати адміністративний ресурс.
  • Враховується зворотний виток «вісімки» (ефект бумеранга).
  • Перепрофілювання. Передбачається випуск нової продукції, яка популярна.

Чим торгувати в кризу

Є три кити, які допомагають законно збагачуватися і нинішнім мільярдерам і успішним підприємцям:

  • Люди їдять.
  • Люди п’ють.
  • Людям потрібен будинок.

Якщо від нестабільності світової економіки страждає магазин товарів народного споживання, перше не підходить. Компанії, які не торгують спиртним, продуктами харчування, нерухомістю, застосовують інші методи.

Найефективніші методи

  • Серед ефективних методів виділяють:
  • Демпінг. Перебити конкурентів ціною. Не користуйтеся в мінус.
  • Поглинання. Приєднуйте виробничі потужності, які розпродаються за безцінь.
  • Скорочення асортименту. Позбавтеся він неходових позицій, якщо на їх зберігання (на складі) витрачаються гроші.
  • Перегляд стратегії. Розширте спектр додаткових послуг. Робіть те, що не роблять конкуренти.

Зменшення собівартості товару (послуги)

Проведення аналізу витрат останнього півріччя дозволить побачити, на що витрачаються кошти. І якщо витрати не приносять прибуток, їх потрібно ліквідувати. Звільнення співробітників – процес, що вимагає осмислення. Кожен бізнесмен знає, як важко знайти (виростити) фахівця. І якщо зараз якась установка нерентабельна, це ще не привід для його скорочення.

Але кадрова політика переглядається:

  • Ланки, що вимагають витрат і не приносять доходу, ліквідуються.
  • Залежаний товар розпродається за акцією, бо завтра він буде застарілим.
  • Сировина, що залишився з «кращих часів» але не витрачається, йде «в витрати».

Переслідується два завдання. Необхідно скинути баласт і отримати грошовий запас. Виробництва, які нерентабельні, негайно заморожуються, консервуються, стають під охорону. Але це якщо мова йде про виробництво. Тим, хто безпосередньо залежить від торгівлі, доведеться попрацювати. Їх завдання – не зберегти гроші, а заробити.

Техніка ефективних продажів

Кризовий стан не тільки у продавців. Рекламні агентства також сидять без прибутку і навіть гірше. Торгуйтеся. Це ваш час. За копійки можна домовитися про рекламу. Так, зараз бартер не в моді. Але можна прийти і запропонувати взаємну рекламу за принципом «ти мені – я тобі». І пора включати всі відомі важелі для залучення нових клієнтів:

  1. Щоб збільшити продажі необхідно переглянути цільову аудиторію. Може вона залишиться тією ж але купівельна спроможність знизилася. Це означає, що ті товари, які раніше зміталися з «прилавків», зараз «стоять».
  2. Найбільш ходові позиції, розпродаються по акціях. Потрібно знизити прибуток. Це краще, ніж нести поточні витрати, які не заробляючи нічого. Природно, робота заради роботи – дурість. Маржа повинна бути.
  3. Але головне, доведеться повністю переглянути систему управління. Менеджери потрібні але чи потрібні вони в такій кількості? Коли від клієнтів не було відбою, так. А зараз? І ще – користуйтеся новими технологіями продажів.
  4. Економити необхідно коли «йдуть» гроші. Коли їх немає – вже пізно. Зробіть собі задоволення – вчіться. Ніхто не змушує наймати «антикризових» тимчасових управлінців. Ставайте ними самі. Щоб збільшити продажі досить скористатися важелями, які вже розроблені на заході.
  5. Ефективні способи виживання не дозволяють бути м’яким. Пройшли часи, коли можна було шкодувати, розуміти, входити в положення. Тепер все «в положенні». Станьте прагматиком. Найманий працівник скаже, що всяка праця повинна оплачуватися. Відмовтеся від невигідних контрактів. Зараз саме час, бо важко всім. Вимагайте борги, ведіть переговори з кредиторами. Не потрібно боятися сказати «ні».
  6. Постачальникам також «недобре». Це означає, що саме час «попросити» відстрочку платежу, знижку (з огляду на довгу співпрацю) все, що потрібно вашому бізнесу. Ринок єдиний і якщо посередник (між виробником і споживачем) бере на себе всі наслідки кризи, страждає він.

Важливо відмітити! У період фінансово-економічної нестабільності люди починають купувати «нехарактерні» товари. Те, що раніше було необхідністю, стає подарунком. Нехай купують. Розширте асортимент в цьому сегменті. Дайте можливість вибирати.

Як збільшити продажі інтернет-магазину в кризу

Серед дієвих методів збільшення прибутку від продажів можна виділити наступні:

Магазин-клон. Зробіть копію інтернет-магазину з тим же асортиментом, але з іншими реквізитами. Нехай навіть доведеться відкрити нову юридичну особу. Головне, виведіть обидві торгові майданчики на перші позиції в пошукових системах. Нехай споживач вибирає між вами і вами. Не дублюйте ціни. В одному магазині товари дорожче, в іншому – дешевше.
Розширте діапазон. Більший асортимент – більше грошей. Домовтеся про продаж нових товарів, послуг, робіт. Отримуйте дохід як посередник. Беріть замовлення, стягуйте відсоток від угод. Криза для всіх і домовитися як ніколи просто.
Візьміть управління в свої руки. Який би хороший не був найнятий працівник, його завдання – відбути робочий день і прийти за платнею. Перші керівники біжать першими. Тотальний контроль над усіма ланками.
Слідкуйте за конкурентами. Збільшити продажі в кризу бажають всі. Спостерігайте за сайтами-конкурентами і відстежуйте появу нових торгових майданчиків. Аналізуйте, а головне визначити, чим ви можете бути краще. Зрозуміли – впровадили.

Важливо пам’ятати! Бездіяльність вбивця для організації. Якщо раніше вона працювала автономно, зараз потрібно взяти ситуацію в руки і прийняти управління на себе.

Скуповуйте нерухомість. Те, що зараз в оренді може стати власністю. Будь-яка копійка вкладається, поки є можливість. Прийде черговий виток і наявність активів відобразиться плюсом основних активів. Тримати активи в банку невигідно, ризикувати теж не варто, грати на біржі небезпечно. Нерухомість – відмінне вкладення коштів. Криза мине, квадратні метри залишаться.

Маркетинг і продажі

Коли збільшити продажі в кризу немає можливості, потрібно задуматися, а чи ті товари запропоновані споживачеві. Має сенс переглянути запропонований асортимент. Додавши нові позиції, підприємства отримують додатковий дохід. Іноді доводиться в принципі змінити сферу діяльності.
Є дохід. Заробіток впав. Відкрийте ще один бізнес. Усуньте ризик втратити все. Коли один з видів доходів терпить просідання, її компенсує прибуток від іншого і навпаки. А якщо бізнес не один, а скажімо чотири? Ви в безпеці. Але є ризик не встежити.

Кадрова політика

Збільшити продажі в кризу неможливо, якщо залишити все як було в «кращі роки». Залишаються найстійкіші. Решта йде додому. Ніякого жалю. Ви не альтруїст і не ваша задача піклуватися про інших, навіть якщо вони нічого не роблять. Але ті, хто залишиться, не обов’язково повинні багато отримувати. Нехай вчаться, поки є час.

Все залежить від обраної стратегії. Перепрофілювання передбачає перенавчання, адаптацію. Головне, донести співробітникам, хто їм дав цю можливість. Зафіксуйте умови в контракті. Витрачені кошти повертаються з прибутком, якщо в цьому є необхідність для фірми.

Важливо пам’ятати! Нерідко, найманому працівникові плювати на кризові явища і стабільність організації. Він лише хоче регулярно приносити додому гроші, навіть якщо вони будуть крадені.

Реклама і просування

Коли бізнес розкручувався з нуля, ніхто не скупився на рекламу і вкладав гроші. Пора згадати, як це було. Використовуйте сучасні методи і механізми залучення споживача. Групи в соціальних мережах, канали на Ютуб, листівки на зупинках, оголошення по радіо, що завгодно. Мета – не просто як збільшити продажі, а залучення клієнтів.
Промоутерські заходи, презентації допомагають збільшити продажі в кризу. А щоб переконати людей у фінансовій спроможності станьте організатором благодійної акції. Головне, щоб про це дізналися клієнти та партнери. Рентабельність виросте, дохід збільшиться.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *