Приходить час коли підприємець задумується, а як заробити в Телеграмі бізнесу? Завдяки швидкій популярності, Telegram став також бізнес-платформою, місцем, де можна розвинути власний бізнес або заробити. Блогери, журналісти, компанії та ЗМІ активно ведуть свої канали у “Телеграм” та просувають свої проекти. У статті ми розглянемо, як месенджер можна ефективно використовувати для розвитку бізнесу.
Переваг у “Телеграму” для бізнесу набагато більше, ніж у будь-якого іншого месенджера. Головне (щодо Whatsapp або Viber) – він надає специфічні функції, які можуть ефективно використовуватись малим та середнім бізнесом. Це– корисна платформа для просування бізнесу будь-якої спрямованості, яка може позиціонувати свої товари та послуги у мережі. Але враховуйте, що більшість користувачів – молодь, тому месенджер найкраще підійде для компаній із цільовою аудиторією від 20 до 35 років.
Чим Месенджер відрізняється від інших:
- створення чатів із великою кількістю учасників;
- хмарне зберігання інформації;
- швидка доставка файлів та повідомлень, передача файлів будь-якого формату та розміру;
- немає класичної нескінченної новинної стрічки. У телеграм-каналах стрічка нескінченна, а публікації розташовані за хронологією;
- формат розміщення новин не передбачає коментування та оцінювання контенту. Підписники каналу можуть лише прочитати контент та зробити його репост;
- розширення функціоналу за допомогою чат-ботів. Так можна додавати голосування, опитування чи можливість залишати коментарі до певного запису на каналі;
- високий рівень безпеки. Функція програми дозволяє вести конфіденційні бесіди, а повідомлення видалятимуться після прочитання адресатом;
- синхронізація з різними пристроями: користувач може входити з кількох пристроїв.
А тепер докладніше розглянемо основний функціонал, який дозволяє вирішувати актуальні завдання бізнесу.
Інструменти програми
Telegram дозволяє користувачам створювати канали, чати та ботів.
Групи або чати використовують для обговорень і бесід. Учасники вибираються зі списку контактів. Вони можуть писати повідомлення та надсилати файли. У налаштуваннях можна вибрати адміністраторів. Особлива функція – перетворення групи на супергрупу. Вона дозволяє розширити чат, якщо кількість його учасників більше ніж 200 осіб.
Канал дозволяє ділитися інформацією в односторонньому порядку. На відміну від чату тут не можна коментувати публікацію. Канали можуть бути публічними та приватними. На публічні можуть підписатися всі охочі, клацнувши по кнопці. А ось щоб читати приватні канали, потрібно запрошення від користувача-адміністратора.
Боти. Бот є акаунтом месенджера, запрограмований на певні дії. З їхньою допомогою розширюють функціонал меседжера. Щоб скористатися цим інструментом, користувач знаходить чат, вводить запит та отримує миттєву відповідь. Створити власний «бот» може будь-який сторонній розробник. При цьому функції можуть бути різними: наприклад, вони можуть видавати прогноз погоди, переводити голосове повідомлення в текст і навпаки, конвертувати файли, перевіряти грамотність тексту і т.д.
Тоді як заробити в Телеграмі бізнесу
Інтегрувати у свій бізнес дану платформу дуже просто. Є максимально стандартні способи використовувати його з метою маркетингу та продажу.
Комунікація. Для будь-якого бізнесу дуже важливо сформувати з клієнтом довірчі стосунки. Якщо розповідати про оновлення асортименту та актуальні акції, ділитися новинами з життя компанії, то можна підвищити лояльність цільової аудиторії. Так, телеграм-канал виступає аналогом сторінки у соціальних мережах: на нього підписуються, читають новини та корисну інформацію. Ви можете вести свій канал на певну тематику, яка тісно пов’язана із вашою сферою діяльності. Це дозволить охопити нових користувачів та показати свою експертність у ніші, що підвищує довіру клієнта.
Читайте також: Як почати продавати в Інстаграмі
У бізнесі можна ефективно застосовувати чати (групи), де учасники можуть спілкуватися один з одним. Такий підхід підійде для сфер, де зацікавлені всі учасники. Телеграм-канал може виконувати функцію розсилки, замінивши електронну пошту або спеціальні сервіси. Додатковий спосіб комунікації – технічна підтримка. Як показує практика, завдяки додатковому майданчику спілкування з менеджерами можна збільшити кількість замовлень. Деякі компанії отримують до 10% замовлень через телеграм.
Також ви можете використовувати його для надсилання клієнтам повідомлень. Наприклад, сповіщати про нові акції, зміни вартості, надавати інформацію про статус замовлення тощо. Це можливість заощадити бюджет, адже смс-повідомлення та дзвінки коштують грошей, а розсилки на e-mail мають дуже низький відсоток переглядів.
Продажі. Месенджер виступає ефективним майданчиком для формування прямих та непрямих продажів. Наприклад, тут можна публікувати каталоги товарів, спеціальні пропозиції, фото- та відеоконтент, що демонструє товар. Все це дозволяє зробити із підписника лояльного, зацікавленого споживача. Але ефективність цієї функції безпосередньо залежить від професіоналізму виконавців.
Автоматизація бізнесу
Боти полегшують роботу з адміністрування телеграм-акаунту. Основні функції роботів, які найчастіше застосовуються бізнесом:
- надавати техпідтримку;
- консультувати з питань;
- допомагати у виборі товару/послуги;
- оформляти замовлення та повідомляти про статус їх виконання;
- інформувати про спецпропозиції, акції, новинки тощо;
- прогрівати клієнтів до покупки;
- розважати читачів.
Все це допомагає у роботі з клієнтами. Але є боти, які надають додаткові віджети та розширюють функціонал. Наприклад, лічильник лайків, відкладений постінг, аналіз користувачів на каналі тощо.
Чат-боти настроюються залежно від необхідних вам дій. Для створення простого робота можна використовувати онлайн-конструктори типу Aimylogic, Bot Kits або BotMother. А ось розробку робота зі складним функціоналом краще довірити розробникам. У студій та фрілансерів ціна варіюється від 10 до 100 тис. грн за робота.
Створення особистого бренду
Реклама компанії та просування особистого бренду – це важливі складові маркетингової стратегії. Формування особистого бренду лідера (керівника) є актуальним навіть для тієї бізнес-сфери, яку не вигідно просувати через соціальні мережі. Але через формування грамотного образу керівника можна зацікавити клієнтів. Телеграм-канал може стати чимось на зразок вашого особистого блогу.
Просування за допомогою власних стікерів
Стікери – іміджевий хід, який можна використовувати компаніям у рамках довгострокового просування бренду. Суть у тому, що ви створюєте свої стікери (аналог смайликів), які можна завантажити та використовувати для спілкування у месенджерах.
В інтернеті популярні стікери та емодзі – картинки, що відображають настрій чи думки користувача. Враховуючи, що основна аудиторія – це молодь, оригінальні стікери активно використовуватимуться. Головне, вигадати креативні картинки, що відображають суть вашого бренду. Щоб зробити телеграм-стікери, можна замовити їх у дизайнера, а якщо ви володієте графічними редакторами – зробити самостійно. Для завантаження стікерів, скористайтесь спеціальним ботом від телеграму @Stickers. З ним можна швидко створити свій пакет стікерів.
Монетизація самого телеграм-каналу
Дану соцмережу можна використовувати не тільки для свого бізнесу, а й заробляти. Якщо у вас популярний канал, який читають щонайменше 1000 підписників, то можна заробляти на розміщенні реклами, а також на просуванні свого інфопродукту.
Висновок
Telegram вирішує багато бізнес-завдань: від автоматизації роботи з клієнтами до просування та брендування. Вони можуть взяти на себе функції обробки клієнтів, що дуже важливо в малому бізнесі, коли аудиторія зростає, а мінімальний штат співробітників не справляється з обсягами. Як бачите, тут багато корисних функцій, які стануть незамінним помічником у будь-якій справі. Ну і останній аргумент, який, напевно, переконає вас інтегрувати дану платформу у свою роботу: швидше за все, ваші конкуренти не використовують і не задумуються як заробити в телеграмі. Так що це чудовий шанс випередити їх!.