В даній статті ви дізнаєтеся як вибрати нішу для інтернет магазину. Вибір товарної ніші для інтернет-магазину – це велика та дуже важлива тема. Непроста. Як то кажуть, щоб з’їсти кита, треба розрубати його на шматочки. Ми також розщепимо нашого «кита» на молекули. Поступово рухаючись від загального до конкретного. Товарна ніша – це ринок, сфера діяльності, в якій працює ваш інтернет-магазин, створений для певної цільової аудиторії.
Ваше завдання – вибрати нішу з тих, що вже існують і вбудуватися в неї. А для цього її треба вивчити.
Далі ми розповімо вам, як це зробити та як проаналізувати результат. А розпочати варто. З себе. Так Так. Саме із вас. Без вашої особистої зацікавленості та максимальної залученості ніякий бізнес, як домашня тварина без нагляду, довго не витримає.
Вибір ніші починається з відповідей на такі питання:
- Що в мене добре виходить?
- Що мені подобається?
- Який у мене досвід?
Запишіть усі можливі відповіді. Напишіть на папір факти своїх досягнень, успіхів, досвіду та свої індивідуальні особливості. Все, що спадає на думку. Складіть список тем, у яких знаєтеся (або хотіли б розбиратися краще), ваші захоплення, хобі та професійні навички.
Для підтвердження та перевірки «поглядом з боку» розпитайте своїх друзів, родичів та знайомих. Задайте їм ті самі питання про себе. Збіги є? Якщо є це добре. Дослідженні дані – ваші якості, список тем і сфер, які вам цікаві, – це база для вибору ніші, а то й не однієї. Адже інтернет-магазини можуть працювати не лише в одній ніші. Вектор для майбутніх дій задано. Приступимо до конкретики.
Які бувають товарні ніші та як зробити свій вибір?
Проаналізуємо цікаві для вас сфери за загальними характеристиками.
Ніші бувають:
- Широкі та вузькі
Наприклад, продаж ґудзиків – є вузькою нішею. Продаж товарів для шиття та рукоділля – широка.
Для роботи у вузьких нішах потрібно більше знань про товар, його всілякі особливості та тонкощі. Але й довіра покупців до таких інтернет-магазинів вища. У широкій ніші більша різноманітність товару, і більший відсоток охоплення покупців. Але вона вимагає і більшого вкладення грошей: для старту, просування, розвитку та зростання.
- Сезонні та несезонні
Наприклад, інтернет-магазин пасок до Великодня буде актуальним максимум один місяць на рік. І втратить актуальність невдовзі після свята. Ніша в цьому випадку – сезонна, у обмеженому її вигляді. Сезонність – небажана супутниця для підприємця-початківця.
На самому початку не радимо вибирати сезонні ніші. У них ви будете позбавлені перспективи, адже такий товар апріорі не має стабільного попиту. Але що робити, якщо ви хочете працювати саме у сезонній ніші? Саме з паски. Лише хардкор. У вас все ж таки є вихід – вибрати кілька ніш і працювати в них одночасно. Ви пропонуєте цільовій аудиторії актуальні в різні сезони товари, постійно коригуючи асортимент. Як варіант.
Неконкурентні ніші? Як думаєте, чому їх так називають? Можливо, тому, що вони нікому не потрібні…
Комерційні ніші – конкурентні. Бо там таки водяться великі гроші.
Ваше завдання – визначити рівень конкуренції ніші та проаналізувати конкурентів.
Детальніше:
- ціни – скільки коштує товар у потенційних конкурентів;
- кількість контекстної реклами – чи часто зустрічається і чи є взагалі якої якості;
- які стимули для покупки пропонують – бонуси та особливі пропозиції;
- рівень сервісу на сайтах – способи доставки та варіанти оплати;
- наскільки сайт відвідують
- звідки приходять покупці та їхня географія, слова за якими покупець шукає товар у пошукових системах
Чи виявили слабкі місця у конкурентів? Добре. Вам буде простіше запропонувати клієнтам найкраще за ті самі гроші.
- Трендові
Товари на піку популярності. Врахуйте: популярні теми згасають та змінюються. Деякі швидко, а якісь довго не втрачають високих позицій. Бажаєте заробити на тренді? Знайдіть товар на піку популярності. Але тут важливо встигнути. А саме, відкрити інтернет-магазин, пустити рекламу та впоратися з конкуренцією, яка досягає піку при торгівлі надпопулярним товаром. І це треба провернути доти, як товар втратить свою актуальність. Краще постаратися знайти товар, який збирається стати популярним. Тоді шанс заробити на ньому набагато вищий. Є кілька способів шукати такі товари. Один із них – подивитися на Захід. Якщо товар нещодавно став популярним там, то майже, напевно, скоро він стане популярним і у нас.
Але якщо ви розраховуєте на довгостроковий бізнес, то радимо вибрати тематику із передбачуваним та постійним попитом.
Як вибрати нішу для інтернет магазину
Для повноти картини зазначимо, що не лише окремі товари, а й цілі ніші можуть бути більш менш популярними за кількістю запитів інтернет-покупців.
За даними аналітики, за минулий рік в інтернет-магазинах найбільше купують:
- одяг та взуття, у тому числі спортивний;
- засоби особистої гігієни;
- декоративну косметику та парфумерію;
- дрібну побутову техніку для кухні;
- мобільні телефони та планшети;
- іграшки та товари для хобі;
- комп’ютери та комплектуючі;
- автозапчастини;
- продукти харчування;
- та інше: товари для будівництва та ремонту, для інтер’єру, зоотовари, товари для дачі, саду та городу, букети, товари для офісу, книги тощо.
Отже, ви визначилися з напрямком та обрали теми, з якими вам цікаво та перспективно працювати. Проаналізували вибрані ніші за базовими критеріями.
Тепер приступимо до більш ретельного аналізу та пошуку конкретних товарних груп.
Аналіз обраної ніші
Логічний підхід на цьому етапі зверніться до фактів та підрахунків.
Ознаки невдалого вибору ніші для вашого бізнесу
- у вибраній ніші величезна конкуренція – буде складно пробитися в пошуку на високі позиції, і клієнт з високою ймовірністю просто не “дійде” до вашого магазину;
- ніша надто вузька – монобрендовий та сезонний ринок не дасть достатнього прибутку для життя та розвитку бізнесу;
- вибраний товар неактуальний – він нікого не цікавить, немає покупок – немає прибутку;
- недостатня цільова аудиторія у вашому регіоні – краще аналізуйте ринок, щоб забезпечити достатній прибуток;
- надто низька маржинальність товару – шукайте ніші, в яких дохід виправдає вкладення;
- ви байдужі до цієї ніші – отже, байдужі до запитів цільової аудиторії, нескладно спрогнозувати перспективність бізнес ідеї, особливо враховуючи рівень сервісу, що все підвищується, і боротьбу конкурентів за лояльність покупця.
Нішевий інтернет-магазин. Його суть – максимально звузити нішу замість того, щоб продавати все і всім.
В інтернет-торгівлі є галузі, які мають найсильніших лідерів. Наприклад, у сегменті книг – інтернет-магазин «Yakaboo», а у продовольчому — «АТБ».
Але є й універсальні ніші, в яких чудово почуваються і великі, і маленькі інтернет-магазини. Наприклад, у сфері товарів для свят, хобі, продажу електроніки, одягу чи косметики.
Нішевий інтернет-магазин спеціалізується на певних товарах для вузької цільової аудиторії та повністю задовольняє її потреби в них.
Такі інтернет-магазини забезпечують відмінну якість та широкий асортимент товару, цікавий інформаційний супровід та високий рівень експертних оцінок. Разом із товаром покупець отримує професійні рекомендації та допомогу.
Читайте також: Як знайти інвестора для бізнесу
Наведемо приклади: інтернет-магазин товарів для художників, рибалок та мисливців, любителів еко харчування, велосипедистів тощо. Список можна продовжувати дуже довго. Сподіваємось, суть зрозуміла. Звузити нішу, замість того, щоб продавати все і всім.
Підсумовуючи, скажемо, що все успішне на ринку народжується завдяки поєднанню ідеї та професіоналізму. Тепер ви знаєте як вибрати нішу для інтернет магазину, якщо залишились додаткові запитання, пишіть в коментарі.