Як досліджувати і сегментувати ринок

Знати, як досліджувати і сегментувати ринок не обов’язково. Багатьом так здається, і багато хто це не робить. Відкрити свій бізнес адже можна і без цього. І я згоден – відкрити бізнес без дослідження і сегментування ринку можна. А ось довго тримати свій бізнес на плаву (знову ж таки, без дослідження і сегментування ринку) – навряд чи. Вдається це тільки тим підприємцям, яким дуже пощастило. А в бізнесі не варто спиратися на везіння, пам’ятайте.

Тому, давайте розберемося, як же все-таки досліджувати і сегментувати ринок? Причому, не про наукове, а про насущне. Те, що написано в підручниках, читайте в підручниках. Там часто це виглядає досить складно.

Як досліджувати ринок і сегментувати ринок, або що потрібно зробити перед тим, як запустити свій бізнес?

Нехай в заголовку стоїть питання «як досліджувати ринок», вважають, що «як» – не найголовніше. Важливіше, зробити це! У підручниках по бізнесу і маркетингу найчастіше згадуються такі способи, як спостереження, опитування, експерименти тощо. Але це підручники – а ми з вами практики. При цьому, я не хочу сказати, що це погано, звичайно.

Головне для молодого підприємця – мати уявлення про ринок, на який він збираєтеся вийти. Як отримаєте своє уявлення – зовсім неважливо. Але воно повинно бути справжнім і максимально реальним і об’єктивним. Вигаданий і заснований на суцільних припущеннях «аналіз ринку» – це пуста трата часу і ніякого практичного застосування не матиме. Ви просто не можете виходити на ринок і пропонувати товар або послугу, взагалі не розуміючи, кому вони потрібні, який на них попит, хто конкуренти, як вони залучають клієнтів. Це найшвидший шлях руйнування бізнесу.

Тому, зберіть інформацію. Запитуйте, цікавтеся, дивіться навколо. Це і є дослідження ринку. Сходіть до найближчого майбутнього конкурента (і не тільки одного, краще відвідати кілька), постійте пару годин – подивіться, скільки людей заходять, скільки купує, що найчастіше купує, скільки співробітників працює, чи є і яка реклама. Спробуйте зрозуміти, що спільного для всіх покупців, чому вони тут купують. І не забудьте все записувати.

Ще краще – зайдіть, поговоріть з продавцем, або з власником – може, поділяться інформацією. Якщо вдасться, запитаєте, яка націнка на товари, яка сума буде потрібна на старті, які продажі, які організаційні та управлінські витрати. Деякі мої знайомі влаштувались на роботу щоб зібрати важливу інформацію.

Пошукайте в інтернеті – ваші майбутні конкуренти, що вони пропонують, чи є реклама, який у них асортимент товарів і послуг, ціни, який сайт (з точки зору споживача). Зателефонуйте, задайте ваші запитання. Зайдіть в сервіси де можна отримати статистику по пошуках в інтернеті конкретного товару чи послуги і перевірте, наскільки важлива ваша послуга або продукт. Особливо, якщо ваш бізнес буде представлений в інтернеті.
У підсумку – у вас повинно бути, хай не повна (це вимагає багато часу, грошей, якщо вони у вас є – можете замовити дослідження ринку у спеціалізованих компаній), але реальне уявлення про ринок, на якому ваш бізнес ось ось почне працювати. І тільки після цього, ви будете створювати щось своє і планувати вихід вашого бізнесу на ринок.

Важливо зрозуміти як працюють конкуренти і як працює ринок у вашій галузі. Вам ще важливо зрозуміти – кому ви будете продавати свої послуги або товари? Хто вони – ваші потенційні клієнти? Дайте якомога конкретнішу відповідь на це питання.

Як правильно досліджувати і сегментувати ринок

Перша категорія ознак, за якими формуються групи споживачів, можуть бути демографічні, соціально-економічні, географічні. Я люблю називати цю категорію – «ознаки впливу». Тому, що вони багато в чому формують іншу категорію ознак – «ознаки поведінки».

Що таке «ознаки поведінки»? Це причини, через які споживач купує ті чи інші послуги або товари. Тобто, хтось вибирає певний товар за його зовнішнім виглядом, хтось за ціною, хтось стежить за новинками, для когось найважливіше надійність і якість товару, практичність використання.

Відповідно, запропонувати все це в одному продукті практично неможливо. Саме тому вам потрібно визначити свою цільову аудиторію, якій з цих груп ви будете пропонувати свої послуги та товари. Якісно і дешево не буває. Розумієте, так? Або ви продаєте якісні товари або надаєте якісні послуги, і пропонуєте їх певній групі споживачів. Це позиціювання – про це ми ще поговоримо. Якщо ви будете продавати один і той же товар всім підряд – тоді дохід скоріше за все буде невеликим але можливим. Як не дивно. Тому, виберіть свою цільову аудиторію і працюйте з нею.

Дослідити і сегментувати ринок не так складно, погодьтеся. А значить, і почати свою справу не так складно.




[wpdreams_rpl]
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Оцініть статтю)
Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *