Що таке інтернет маркетинг

Інтернет маркетинг і реклама сьогодні є невід’ємною частиною бізнесу. І це не в теорії, а на справді. Так, є багато бізнесів, які існують тільки оффлайн і цілком пристойно. Але я впевнений, що було б їм ще краще, якби вони були в інтернеті. У нас інтернет все ще росте, свого піку не досяг. Що там кажу, користувачі інтернету сьогодні є десь половина. А 80-90 відсотків щонайменше колись стане інтернет користувачем, це точно. Розумієте, яка це перспектива інтернет маркетингу? Величезна.

Звичайно, не для кожного бізнесу це має визначальне значення. Припустимо, якщо у вас перукарня в Любарі, вас не цікавлять інтернет користувачі в Житомирі. Проте, навіть в тому випадку, інтернет збільшує ваші бізнес перспективи, однозначно. Нехай тільки по тій простій причині, що в мережі поширити інформацію набагато простіше і швидше. Так що не думайте, що вам і вашому бізнесу не треба бути в інтернеті. Втім, ви ж читаєте цю статтю в мережі. Так що, ви це добре розуміє і самі, впевнені.

Що таке інтернет маркетинг і реклама в інтернеті?

Багато з вас, я впевнений, добре ознайомлені з тим, що таке інтернет маркетинг. В принципі, інтернет маркетинг і реклама в інтернеті – це тема, на якій не одна і не дві десятки книг написано (а то й сотні), так що нам в одній статті охопити таку монстр тему ніяк не вдасться. Тому, тут ми досить поверхово поговоримо про маркетингові інструменти і процеси в інтернеті, а в майбутньому до цього будемо повертатися регулярно. Самому дуже цікавий інтернет маркетинг, так що багато статей на цю тему забезпечені, не переживайте. Так що, якщо у вас є певні знання на цю тему, цю статтю можете не читати, а прочитайте, припустимо, як робити ефективну рекламу. Жартую. Прочитайте, звичайно – щось корисне знайдете точно.

І так, давайте розбиратися все-таки, що таке інтернет маркетинг? Аналогічно традиційному маркетингу, це все що допомагає нам залучати нових і утримувати старих клієнтів. Тільки в інтернеті. Ось і все. Звичайно, це глобальне визначення. Далі ми розберемо інтернет маркетинг по частинах.

З чого складається інтернет маркетинг і які його цілі?

По-перше, хотілося б відзначити, що мета будь-якого маркетингу одна – збільшити прибуток бізнесу. Іноді безпосередньо, припустимо, замовивши рекламу і почавши продаж, а іноді побічно і через якийсь час – наприклад, PR, розкрутка бренду, розширення аудиторії, акції спрямовані на збільшення популярності і підвищення довіри. Все це, звичайно робиться як онлайн так і оффлайн.

Інтернет маркетинг в принципі складається з 6 категорій:

    – Пошуковий маркетинг;
    – Просування в соціальних мережах (Маркетинг в соціальних мережах – SMM і Social Media Optimization — SMO);
    – Директ або прямий маркетинг (електронна пошта маркетинг, SMS-маркетинг, RSS стрічки, різні сервіси, і навіть поштовий спам);
    – PR (public relations – зв’язки з громадськістю);
    – Відео маркетинг;
    – Веб аналітика.

Всі види інтернет маркетингу мають власні цілі, методи та принципи роботи але в підсумку все одно кінцева ціль – підняти бізнес на новий рівень, підвищити прибуток бізнесу. Хочеться підкреслити, що інтернет маркетинг в усій своїй красі доступний відразу ж для малого бізнесу теж. В інших масштабах звичайно але тим не менш, ви все це можете робити в своєму бізнесі.

 
Розглянемо тепер кожну категорію інтернет маркетингу окремо:

 
1. Пошуковий інтернет маркетинг

Пошуковий Інтернет маркетинг – це комплекс маркетингових інструментів і заходів, ціль яких є збільшення цільового трафіку на сайт з пошукових систем. Сюди входять всі ті інструменти і методи, які можуть вирішувати поставлену задачу але в першу чергу це пошукова оптимізація контекстна і банерна реклама.

Ці маркетингові інструменти величезні, як за можливостями так і по тонкощам роботи, так що тут ми не будемо надто глибоко розбиратися. Я вже говорив, що ці теми ми ще не раз будемо розбирати. І так, потроху про кожен метод:

    SEO (пошукова оптимізація, оптимізація сайту). По-перше, хотів би сказати, що багато в цьому ж контексті розглядають також терміни як «просування сайту» і «розкрутка сайту» але на мою думку це більш широкі поняття, які можуть містити СЕО оптимізацію як окрему частину, нехай і найважливішу. Розкручувати сайт  можна контекстом, соціальними мережами. І так, що таке пошукова оптимізація? Пошукова оптимізація – це оптимізація внутрішніх і зовнішніх чинників сайту. Проведення певних дій і змін на сайті і в його оточенні з метою підвищення позицій по певному запиту (ключовим словом або фразою) в пошуковій видачі і відповідно, збільшення відвідуваності. Під внутрішніми факторами розуміють контент або зміст сайту, структуру і навігацію сайту, внутрішня перелінковка. Зовнішні чинники – це кількість і якість посилань на вашому сайті з зовнішніми ресурсами. На цьому і зупинимося, тому що, як я говорив це величезна тема і в одній статті не описати.

    Контекстна реклама (Яндекс.Директ, Google Adwords). Контекстна реклама – це реклама в інтернеті, яка показується користувачам, вже зацікавлених в певному товарі або послузі.
Контекстна реклама може бути пошукова і тематична. Пошукова показується прямо на сторінках видачі, а тематичні на різних сайтах партнерів в мережі. Більш ефективний і більш дорогий – пошукова контекстна реклама. Вартість може бути від дуже маленької до дуже високої, в залежності від конкурентності тематики.

При професійній грамотній настройці контекстна реклама, на мій погляд може вважатися найефективнішою рекламою в принципі. Хоча повторюся там багато нюансів і тонкощів в налаштуваннях кампанії – це треба розуміти. Тим більше з сьогоднішніми можливостями аналітики.

    Банерна реклама. Дехто називає її медійною але знову ж таки це набагато ширше поняття. Банерна реклама в інтернеті схожа на контекстну, також буває і на сторінках видачі і на сайтах партнерів, з тією різницею, що замість текстового оголошення публікуються графічні зображення або банери.

Правда, банерна реклама може переслідувати й інші цілі, крім як пряме залучення відвідувачів на сайт рекламодавець. Вона часто використовується рекламодавці (особливо великий) з метою PR, зміцнення бренду і збільшення популярності.

2. Просування в соціальних мережах

Просування в соціальних мережах – це комплекс заходів, спрямований як на залучення цільових відвідувачів з соціальних мереж на сайт, так і на збільшення уваги аудиторії до свого бренду, продукту, бізнесу. Основне в SMM – це створення цікавого і корисного контенту, який користувачі поширюватимуть далі, рекомендувати до прочитання один одному. В деякій мірі, вірусний маркетинг.
Так що просування в соціальних мережах і пошукових системах – невід’ємна частина інтернет-маркетингу

Методи роботи в SMM можуть бути різними: від створення спільнот, корпоративних сторінок компаній і тематичних груп в соціальних мережах до присутності в блогосфері і ведення власних блогів. З соціальних мереж у нас можна виділити ВКонтакте, Facebook, Google+, Однокласники, Мій Світ, Instagram, а в блогосфері це Twitter, Живий журнал.

SMO (social media optimization), по аналогії з SEO, являє собою оптимізацію сайту але не під пошукові машини, а під соціальні медіа. І це окрема наука, друзі, зі своїми правилами і принципами роботи і критеріях успішності. При цьому, SMM може бути набагато ефективніше SEO, по крайній мері, на початку проекту, коли займаютися SEO практично безглуздо.

Основні види директ-маркетингу наступні:

    E-mail маркетинг. Це пряма розсилка матеріалів і повідомлення вашим підпищикам бажаючим отримувати такі матеріали на свою електронну пошту (в іншому випадку це буде спам, який не тільки заборонений законом, а ще й має низьку ефективність).
    SMS маркетинг. По суті, те ж саме тільки зі своїми особливостями з певними відмінностями SMS повідомлення від електронного листа. Можливо, хтось вважатиме, що не це не зовсім інтернет маркетинг і я частково погоджуся. Тому що контактні дані ви можете отримати і поза мережею але сама розсилка все одно здійснюється через онлайн сервіси.
    RSS-стрічка або RSS-канал представляє по своїй суті інформацію (в XML-форматі) про нові матеріали і статті на сайтах і блогах, на яких користувач підписаний. Ця інформація може бути надано користувачем через спеціальні агрегатори – програми, так і практично всіма інтернет браузерами. На ділі це означає, що всі ваші підпищики будуть в курсі з усіма новинами на вашому сайті або блозі.
    Поштовий спам. Масове розсилання рекламних листів (хоча дуже часто це просто рекламне сміття) по базі електронних адрес, власники яких не є вашими передплатниками і не бажали отримувати будь-які повідомлення. Це реально робиться, тому не можна було не внести цей «маркетинг інструмент» до даного списку.
    Дошки оголошення та інші майданчики. Це не зовсім директ маркетинг звичайно але погодьтеся, це скоріше пряме звернення до користувачів, ніж в SEO або SMM. Не те що ближче, а взагалі до них не відноситься. А то, що це є маркетинг інструментом, я вас запевняю. Хоча б, судячи з того, що не одну заявку можна отримати через дошки оголошень.

4. PR (public relations – зв’язки з громадськістю)

В принципі, PR – це спосіб встановлення відносин переважно з вашою аудиторією, а якщо можна і з усією громадськістю. Іншими словами, це комплекс заходів, спрямованих на те, щоб сформувати думку аудиторії про себе і свій бізнес або продукцію.

Сюди можуть увійти такі інструменти та методи, як:

    – Випуск прес прес-релізів в онлайн ЗМІ;
    – Публікація статей на тематичних ресурсах;
    – Опублікування контенту в соціальних мережах, тематичних форумах і блогах;
    – Ведення власного бізнесу блогу;
    – Присутність (і участь) в тематичних і професійних спільнотах.

5. Відео маркетинг

Відео маркетинг як інструмент інтернет маркетингу розглядаємо окремо з двох причин: по-перше, він у нас на самому початку свого розвитку, і я особисто, якщо чесно, не зміг поки визначитися, в яку категорію він повинен увійти (якщо повинен взагалі) і друге, що важливіше він може вирішувати завдання в усіх перерахованих вище категоріях.
Навіть, не те що в принципі може вирішувати ці завдання, а може їх вирішувати одночасно. Гарне, цікаве, «вірусне» відео збільшить відвідувачів на сайт, і пошириться (тим самим і ваш бізнес) між користувачами соціальних мереж, забезпечить хороший PR.

6. Веб аналітика

Це засіб постійного вдосконалення інтернет маркетингу в вашому бізнесі. Та й в оффлайн маркетингу може бути корисно, однозначно. Веб аналітика дозволяє вам стежити за всіма маркетинговими процесами в вашому бізнесі, робити аналізи і впроваджувати нові (кращі) рішення. Це дорогого коштує.

За допомогою веб аналітики ви можете робити наступне:

    – Дослідити ринок і цільову аудиторію конкурентів;
    – Аналізувати рекламні кампанії, відстежувати результати і відповідно приймати рішення на підставі фактів, а не припущень;
    – Аналізувати рівень задоволеності клієнтів (анкети, опитування);
    – Фокусуватися тільки на своїй цільовій аудиторії;
    – Збирати і вимірювати інформацію про відвідуваність і поведінці користувачів сайту і приймати дієві методи щодо вдосконалення свого сайту;

В цілому багато чого, що може допомогти вам в поліпшенні і розвитку вашого бізнесу, причому не тільки онлайн, зауважте. Тому, користуйтеся такою можливістю обов’язково.

Давайте перерахуємо деякі переваги інтернет маркетингу:

    – Все можна обчислити в цифрах. І це дуже важливо.
    – Ви можете завойовувати нові ринки.
    – Ви можете звертатися тільки до своєї цільової аудиторії.
    – В Інтернет маркетингу ви можете легко підтримувати інтерактивні відносини з клієнтами.
    – Ви можете розширювати будь-яку інформацію з високою швидкістю.

І список цей не є вичерпним, це точно.




[wpdreams_rpl]
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Оцініть статтю)
Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *