Ніша в бізнесі – як вибрати

Ніша в бізнесі

Насамперед варто чітко визначити, що таке ніша в бізнесі, щоб не плутати її з категорією та підкатегорією. Категорія або сегмент – це об’ємна частина ринку певної галузі. А ніша – вузька сфера діяльності у сегменті, діяльність якої спрямована на виробництво чи реалізацію якогось виду товару.

Наприклад можна взяти будівництво. Це окрема велика категорія зі своїми підкатегоріями: зведення житлових будинків або комерційної нерухомості, ремонтні роботи, послуги з проектування тощо. Підкатегорії вже діляться на ніші: встановлення вікон, ландшафтний дизайн, покрівельні роботи та інше.

Існують певні етапи, як вибрати нішу для бізнесу. Спочатку проаналізуйте види діяльності, які є у вашому регіоні. Зверніть увагу, скільки їх є. Це допоможе визначити:

  • які ніші зайняті, які вільні;
  • наскільки вони задовольняють потреби аудиторії;
  • яку стратегію використовують ваші потенційні конкуренти та як вони позиціонують себе на ринку.

Продумайте, на чому базуватиметься проект

Наступний етап – подумайте, чим ви хотіли б займатися. У цьому треба враховувати власні ресурси: досвід, освіту, фінанси, зв’язку. Визначте кілька перспективних напрямів. Спираючись на аналіз конкурентів та особисті можливості, відсійте невідповідні варіанти.

Продумайте, на чому базуватиметься проект:

  • що унікального ви зможете запропонувати покупцям;
  • які ваші основні переваги перед конкурентами;
  • чи потрібна ліцензія для обраного виду діяльності;
  • які законодавчі зміни готуються і як вони можуть вплинути на майбутнє компанії.

Перевірте вибрані варіанти за кількома критеріями:

  • наскільки вам зрозуміла технологія ведення бізнесу;
  • цикл угоди – наскільки швидко можна реалізувати товари чи послуги;
  • щомісячна та річна дохідність;
  • споживацький попит;
  • перспективи розвитку.

Щоб зрозуміти, як правильно вибрати нішу для бізнесу, необхідно детально опрацювати кожен етап.

Аналізуємо вільні та зайняті ніші

Спочатку потрібно зібрати інформацію, які види бізнесу представлені у вашому місті чи регіоні. Це можна зробити на основі:

  • особистого досвіду як споживача;
  • пошукових запитів, обмеживши видачу певним регіоном;
  • інформації з бізнес-каталогів.

Отримані відомості краще зібрати у зведену таблицю. Це допоможе наочно оцінити галузі вашого регіону та зрозуміти, яку нішу вибрати для бізнесу з нуля.

Якщо ви плануєте відкривати інтернет-магазин або інфобізнес, для яких географічна прив’язка не має значення, потрібно вивчити аналітику пошукових запитів Google. Частота пошуку товарів чи послуг покаже, що справді цікавить користувачів.

Ніша в бізнесі

Зверніть увагу, що потрібно використовувати статистику комерційних запитів. Інформаційні ключові слова для цього не підходять. Комерційні запити – це все, що пов’язано з продажами, тому часто зустрічатимуться слова “купити, купувати, недорого”. Інформаційні запити – це те, що вводять люди, намагаючись знайти інформацію. Вони часто супроводжуються словами «що таке, які краще, де, як» тощо.

Такий збір аналітичних даних також дозволить отримати уявлення про цільову аудиторію: її вік, інтереси, особливості.

Аналізуємо власні навички та переваги

В історії було безліч прикладів, коли звичайні люди заснували великі корпорації завдяки тому, що перетворили хобі на прибуткову справу. Такий успіх пояснюється не лише удачею, а ще й чудовим знанням напряму.

Тому замислюючись, як вибрати нішу для бізнесу, прислухайтеся до себе, чим ви хотіли б займатися і які у вас є можливості для цього. Щоб чітко сформулювати внутрішні бажання, дайте відповідь на такі питання:

  1. Якими навичками та здібностями я володію? Є щось, у чому я кращий за інших?
  2. Що мені подобається робити? Чи потрібні мені додаткові знання або я вже добре підкований у напрямку, що цікавить мене?
  3. Як можна монетизувати хобі чи здібності, які зараз нічого не приносять, окрім особистого задоволення?

При цьому не варто забувати, що для монетизації талантів все одно знадобляться стартові вкладення. Це не тільки гроші, які потрібні, щоб купити матеріали або орендувати офіс. Для запуску власного підприємства потрібно ще й час, досвід, корисні зв’язки.

До вибору конкретної ніші можна переходити лише після того, як ви зважите свої бажання та можливості.

Визначте для себе 5–10 перспективних напрямів бізнесу

Тільки 5% підприємців-початківців чітко розуміють, в якій сфері працюватимуть. Тому даючи рекомендації, яку нішу вибрати для бізнесу з нуля, досвідчені бізнесмени радять скласти перелік найцікавіших для себе варіантів, включивши до нього не більше десятка напрямків.

При цьому ідеї мають бути реальними та перспективними, відповідати фінансовим можливостям, бути цікавими для аудиторії. Бажано, щоб кожен із потенційних проектів у майбутньому можна було масштабувати. Але хоч би як хотілося реалізувати все відразу, необхідно вибрати один оптимальний варіант для виходу на ринок.

Оцініть попит та відкиньте неперспективні ідеї

Щоб визначити, як правильно вибрати нішу для бізнесу, складіть таблицю можливих варіантів. До неї внесіть обрані напрямки діяльності, а також:

  • кількість діючих компаній у цій ніші;
  • попит на послуги та товари (високий чи низький);
  • цільову аудиторію (чоловіки, жінки, діти).

При цьому бажано ще позначити, які витрати будуть потрібні для кожного з варіантів. Наприклад, щоби запустити онлайн-сервіс, необов’язково знімати офіс. Але для офлайн-торгівлі потрібно буде орендувати магазин, зал або кіоск.

Перевірте кожну нішу за основними критеріями

Контрольна перевірка перспективності кожної ідеї допоможе відсіяти непотрібне. Щоб зрозуміти, який із варіантів, що залишилися, дійсно може принести успіх, оцініть його за пунктами:

  1. Наскільки ви розумієте технологію ведення бізнесу та володієте ресурсами для його реалізації.
  2. Рентабельність, щомісячні витрати та доходи.
  3. Термін окупності вкладених коштів та цикл безпосередньої угоди.
  4. Які перспективи розвитку у вашого підприємства, чи можна його розширити та масштабувати.

Відповіді на ці питання допоможуть ухвалити правильне рішення перед тим, як остаточно визначити яка ніша в бізнесі вам підійде. Крім того, аналізуючи напрямки детальніше, ви зможете передбачити можливі труднощі та продумати шляхи їх вирішення.

Вивчіть продукти конкурентів

Наступний крок – оцінка потенційних конкурентів. Цей пункт можна пропустити лише якщо ви вирішили запропонувати покупцям щось нове. Але в цьому випадку важко зацікавити аудиторію – вона ще нічого не знає про новий продукт.

Ніша в бізнесі

Щоб оцінити попит, необхідно позначити основних конкурентів у ніші. Що потрібно про них знати:

  • як давно компанія в ринку;
  • чи є в неї філії чи підрозділи;
  • якої категорії товари чи послуги вона пропонує (преміум/стандарт/бюджет);
  • що конкретно входить до асортименту товарів чи послуг тощо.

Вивчіть конкурентів

Оцініть можливу перевагу. Проаналізувавши конкурентів, дізнавшись їх слабкі та сильні сторони, ви зрозумієте, чим можна залучити споживачів та які умови співпраці запропонувати майбутнім клієнтам. Заздалегідь продумайте, чим ваша пропозиція відрізнятиметься від того, що вже є на ринку. Крім того, врахуйте інші промахи суперників. Знайдіть більш вдале розташування для торгової точки або офісу, запустіть нестандартну рекламну кампанію.

Тестування ніші

Зрозуміти, наскільки вигідним буде проект, можна ще до його відкриття, розпочавши тестову рекламну кампанію у соцмережах, на дошках оголошення чи спеціалізованих платформах в інтернеті. Кількість відгуків та живих дзвінків покажуть реальну зацікавленість споживача у ваших послугах.

Читайте також: Як почати продавати в Інстаграмі

Запустіть пробний продаж продукту, наприклад, через соціальні мережі або спеціалізовані платформи. Якщо попит буде стабільним, то можна буде запустити бізнес.

Помилки під час вибору ніші

Навіть перспективна ідея може прогоріти, якщо на початкових етапах припуститися грубих помилок. Так може статися, якщо не буде:

  • досвіду та знань у вибраній галузі
  • бізнес-плану з детальними розрахунками;
  • аналізу конкурентів та цільової аудиторії;
  • тестування попиту послуги чи товари.

Якщо ви сумніваєтеся, що зможете з нуля відкрити процвітаюче підприємство, подумайте про покупку готового бізнесу. У фірми, що працює, вже є налагоджені зв’язки з контрагентами, укомплектовані штат працівників і репутація в ділових колах.

Тому якщо цікавить ніша в бізнесі, вибирати потрібно тільки такий напрямок, який цікавий вам не тільки для заробітку, а й як можливість реалізувати себе.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.