Краудфандинг і фандрейзинг особливості та нюанси

Краудфандинг і фандрейзинг – обидва ці поняття позначають як залучення сторонніх ресурсів для реалізації будь-якої ідеї. Збір ресурсів, в тому числі і фінансових, дозволяє розвиватися стартапам, творчим починанням, благодійним підприємствам. Різниця між фандрейзингу та краудфандингом полягає у визначенні, методах роботи і тонкощі кожного виду пошуку фінансів.

Нюанси та особливості кожного поняття

І фандрейзинг, і краудфандинг проводять з метою залучення зовнішніх ресурсів для реалізації бізнес ідей або соціального проекту але ці процеси мають істотні відмінності і нюанси.

Нюанси фандрейзингу

У першому випадку це робота організації, спрямована на пошук спонсорів, друзів, благодійників, яких цікавлять певні ідеї або мета, з якою виступає компанія. Головним принципом цього явища стають міжособистісні відносини.

Важливо відмітити! Основний ресурс фандрейзингу – люди, тому організації, що працюють у такий спосіб, використовують різні способи знаходження партнерів. Це багатоетапний процес взаємодії між людьми, коли учасники НКО займаються наданням послуг, проведенням акцій та інших заходів, надаючи спонсорам можливість оплатити ці послуги і взяти участь в житті компанії.

Умови вкладення обумовлюються обома сторонами і діяльність організації спрямована на створення умов для тривалого співробітництва з досягнення певної мети. Найчастіше такий метод використовується в соціальних проектах, коли кінцевий результат є вигідним всьому суспільству і знаходить багато благодійників.

Принципи краудфандингу

Краудфандинг є пошук і збір коштів з метою реалізації певної бізнес ідеї, здатної принести вигоду всім учасникам бізнесу. Цей процес прирівнюють до довгострокових інвестицій, коли спонсори беруть участь в процесі – матеріально і з розрахунком на отримання прибутку в подальшому. Заробити на вкладеннях можна за умови, що ідея буде реалізована. В іншому випадку інвесторам повернуть їхні кошти в повному обсязі.
Для подальшої винагороди можуть служити не тільки грошові прибутки. Спонсори отримують право на надання послуг, отримання нових технологій або право користуватися кінцевим продуктом.

Розмір і спосіб відшкодування капіталовкладень залежить від самого проекту, умов участі інвесторів та інших нюансів організації бізнесу.

Методи роботи в фандрейзингу та краудфандингу

При уявній ідентичності, фандрейзинг і краудфандинг використовують різні методи роботи, що мають свої нюанси.

Для свого розвитку в процесі фандрейзингу організації проводять різні заходи, в цьому і полягає різниця з краудфандингом:

  1. Освітлення соціальних ідей регіональними та центральними ЗМІ, надання рекламних майданчиків в обмін на допомогу.
  2. Проведення благодійних акцій, вікторин, конкурсів на території муніципальних підприємств з дозволу міської адміністрації. 
  3. Збір коштів волонтерами за допомогою скриньок для пожертв, установка таких ящиків на майданчиках партнерів. 
  4. Зустрічі «обличчям до обличчя» – учасники фандрейзингу особисто зустрічаються з корпоративними і приватними донорами, пояснюючи їм суть ідеї і пропонуючи оформити пожертвування.  
  5. Збір пожертвувань безпосередньо на території компанії-партнера. З керівництвом укладається договір, відповідно до якого для співробітників компанії проводяться вікторини, змагання, конкурси з метою фінансування в кінцевий результат.
  6. Використання інтернет-ресурсів – розсилки листів на електронні адреси, організація збору грошей блогерами і так далі.

Різниця між краудфандингом і фандрейзингом полягає в широкому використанні інтернет-ресурсів для залучення інвестицій в першому випадку:

  1. Використання сучасних сервісів і технологій для надання інформації за своїм бізнес-планом і організації збору коштів.
  2. Реєстрація та робота на спеціальних майданчиках, де спонсори об’єднуються з метою заробити на інвестуванні в певну справу.

Важливо знати! Розвиток інтернету привів до зростання кількості краудфандингових платформ, що виводить такий метод залучення капіталу на більш високий рівень. З подальшим розвитком онлайн-ресурсів прогнозується зростання популярності подібних проектів і збільшення охочих заробити на інвестиціях.

Як можна заробити на залученні капіталу

Краудфандинг пропонує два варіанти заробити на залученні грошових коштів – це пожертвування і інвестиції. Для кожного виду існують свої нюанси.
Пожертви на вкладення донором певної суми в обмін на право користування кінцевим продуктом. Якщо реалізація проекту затягується, вся сума повертається спонсору. Такий спосіб заробити не підходить людям, які бажають отримувати прибуток від реалізації кінцевої ідеї.

Важливо пам’ятати! Інвестиції означають матеріальні вливання в підприємство з метою отримання прибутку від його подальшої діяльності. Частина доходу в цьому випадку розподіляється між інвесторами в залежності від розміру їх вкладень.

Різниця між тим, як заробити на фандрейзингу та краудфандингом полягає в деяких нюансах:

  1. Фандрейзинг як отримання прибутку пропонує бартер – реклама, презентація в засобах масової інформації.
  2. Збір фінансової допомоги відбувається на основі благодійних внесків, тому при реалізації проекту спонсори можуть отримати частину прибутку тільки в тому випадку, якщо був попередньо складений відповідний договір.

Найбільш популярні методи і варіанти інвестування пропонує фінансування прибуткового підприємства групою осіб, що відповідає сучасним тенденціям побудови бізнесу.

Знання нюансів роботи краудфандингу і фандрейзингу забезпечать надійність і безпеку інвестицій і взаємовигідне співробітництво.




1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 голосів, в середньому: 5,00 з 5)
Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *