Бізнес-план? Це в минулому

бізнес-план, бізнес поради

Коли підприємець починає шукати інвестиції, він звертається до венчурному фонду, або приватним інвесторам, які, в свою чергу просять надіслати бізнес план. Отже, потрібно скласти документ, що містить 30-40 сторінок, потім показати його потенційному інвестору.

Найчастіше, тривале очікування відповіді позитивним результатом не закінчується. Експерти вважають, що бізнес план вже застарів. Тепер викладати суть бізнесу можна в більш стислих цікавих і значних формах.

Якщо інвестор просив прислати бізнес-план, це не означає, що він буде вивчати його насправді. Деякі інвестори його навіть не читають, комусь досить подивитися або поспілкуватися з самим підприємцем.

Але велика частина інвесторів не дуже вже й прямолінійна, хоча в приватній розмові викладають приблизно одне і, те саме. Вони досить навантажені своєю роботою, і докладно вивчати чужі бізнес-плани не вистачає часу.

Для інвесторів в бізнес-планах дуже мало міститься корисної інформації. Одне можна сказати з упевненістю: в своєму нинішньому вигляді бізнес-план вже застарів. У той час як підприємці вважають його важливим документом, надають йому досить велике значення, інвесторам він не сильно цікавий.

Але це не означає, що від бізнес-плану треба відмовлятися. Просто з часом важливість цього документа для інвесторів знижується, не дивлячись на те, що підприємці проводять багато часу і сил над його складанням. Результати опитування минулого року показали, що тільки 18 з 42 венчурних капіталістів інвестували деякі компанії без ознайомлення з їх бізнес-планами за період останніх трьох років.

До того, як з’явилися інтернет-піраміди, до бізнес-планів ставилися з великою увагою і повагою. А на сьогоднішній день приватні інвестори вважають його такою собі інтелектуальною вправою, яке особливого ставлення до життя не має.

Це можна пояснити так:

У нинішній час важко відчути стабільність і визначеність, як в економічній, так і в іншій сфері. Написаний бізнес-план прогнозує розвиток свого бізнесу на майбутнє, охоплюючи прийдешні кілька років. Але, з огляду на те, що в нашому житті стабільності майже немає, і що необхідно враховувати несподівані ситуації (як, наприклад, революцію, війну), необхідність в написанні бізнес-плану на кілька років вперед пропадає. Особливо якщо сам підприємець не дуже впевнений у тому, що буде завтра або через місяць або рік.

Разом з бізнесом змінюється і його обстановка. Аналітики провели багато досліджень в цій області. Вони впевнені, що зараз бізнес терпить зміни набагато швидше, ніж раніше. На це сильно вплинуло використання інтернету, а так само сучасні засоби комунікації.

Джефрі Шуман і Дженіс Туомблі опублікували книгу про те, як можна співпрацювати в області економіки в інтернет-мережі, при цьому отримуючи прибуток. У цій книзі зазначено, що підприємці складають свої бізнес-плани, річні і квартальні плани на період приблизно від трьох до п’яти років. А терміни, на сьогоднішній день – поняття відносне.

Самі інвестори теж змінилися. Ринок венчурного капіталу почав свій розвиток в період після Другої світової. У той час бізнес-план був невід’ємним документом для пошуку інвестицій. А за останні років десять з’явилися нові і більш ефективні способи роботи з інвесторами. За допомогою сайтів в інтернет-мережі, програм для створення презентацій (PowerPoint), можливості проведення виставки в режимі онлайн.
Венчурні капіталісти і багато приватних інвесторів самі витрачають багато часу на пошук вигідного вкладення коштів. Вони зовсім не чекають, коли на столі з’явиться супер бізнес-план чергового претендента.

Сучасного інвестора тільки дійсно вагомі аргументи можуть змусити розлучитися з великою сумою грошей. Крім розмов на економічну тематику: графіки зростання, прибутковість справи, моделі бізнесу, успішні приватні інвестори досить сильно схильні до впливу будь-яких емоційних чинників. Вони хочуть вкладати гроші в умовах сильної і впевненої економіки і зростання цінних паперів. А якщо в світі все навпаки, то інвестори відчувають палке бажання перестати займатися своєю справою.

Підприємцю ж це говорить про те, що доведеться докладати набагато більше сил і часу на пошук необхідного фінансування. Він більше витратить часу на очікування, на переконання інвесторів, і деякий час йому доведеться вести бізнес без інвестицій. Це буде тривати до тих пір, поки цілеспрямованість, наполегливість і витривалість не справлять на приватного інвестора належного враження.

Підприємцям необхідно змінюватися з часом, так само як і інвесторам. Вони повинні вміти користуватися сучасними способами комунікації, методами переконання інвесторів. Ось найбільш важливі з них:

Переконлива презентація. Підготовка презентації в першу чергу, може здатися дивною порадою, але насправді саме презентація з відповідями на всі можливі питання інвесторів буде прекрасним вправою з бізнес планування.

Інформативний бізнес-конспект. Він включає в себе позиції керівництва підприємства і уявлення самого товару. Складаючи цей конспект треба також враховувати всі можливі питання, які можуть турбувати інвестора.

Створення сайту в інтернеті, який відповідає моделі вашої справи. За допомогою цього сайту можна привернути увагу до Вашої компанії інвесторів і дати їм зрозуміти, як ви ведете бізнес. Чим більше Ваш бізнес буде пов’язаний з інтернетом, тим складніше повинен бути сайт.

Для початку слід виконати всі ці умови. А потім підприємець може думати, як і які докази представити інвестору про те, що прибуток і доходи його компанії виростуть. Адже саме прибуток і доходи цікавлять будь-якого інвестора, насамперед. Отже, докази повинні бути достатньо переконливими і обґрунтованими.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *