Вирощування кімнатних рослин як власний бізнес

Думаєте який бізнес відкрити в Україні? Вирощування кімнатних квітів – актуальний і перспективний бізнес, так як цей напрямок квіткового бізнесу досить прибутковий.

 Сьогодні квіти у вазонах можна купити не тільки в квіткових магазинах, але і в супермаркетах. Кімнатні квіти можна вибрати на будь-який смак – від орхідей до кактусів, від бонсаї до мандаринових дерев. І якщо 10-15 років тому, багато видів кімнатних рослин завозилися з-за кордону, то сьогодні українські підприємці стали успішно освоювати бізнес на кімнатних рослинах. Прогнози розвитку малого бізнесу в Україні вказують на те, що квітковий бізнес, показує хороші темпи зростання, буде і далі розвиватися, залучаючи до себе нових підприємців, які бажають увійти в цей ринок.
Кімнатні рослини різноманітні. Серед них є постійно квітучі і привертають до себе увагу своєю красою, їх оригінальністю, забарвленням. Є й рідко квітучі, які розкривають свої бутони один раз на рік. Є практично не квітучі рослини, хоча вони і відносяться до квіткових. У кожної групи квітів є свої шанувальники. Перш ніж зайнятися квітковим бізнесом, питання про найбільш популярні кімнатні рослини повинне бути розглянуте в першу чергу. Як показує практика, великим попитом у покупців користуються постійно квітучі рослини.

Це лідери продажів серед горщиків квітів:

  • Антуріум, яскраво забарвлені листя, самі суцвіття знаходяться всередині червоного листа.
  • Орхідея фаленопсис, її можна зустріти в будинках практично всіх любителів кімнатних квітів.
  • Бегонія, має багато різновидів, невибаглива, може використовуватися в оздобленні внутрішніх інтер’єрів в будь-який час року.
  • Азалія, її часто дарують замість букета жінкам на свята, ювілеї та інші урочистості.
  • Герань, невибаглива і постійно квітуча.

Цей список можна продовжувати і продовжувати. Багатьом любителям квітів подобаються деревоподібні фікуси і драцени, інших приваблюють кактуси. Асортимент кімнатних рослин досить широкий, що дає підприємцю простір в його підборі. Чим більше різноманітності в пропонованій продукції, тим більше початківець бізнесмен знайде покупців.
 Бізнес ідея тільки на перший погляд здається простою, не вимагає спеціальних знань і навичок в квітковому дизайні. Це далеко не так, тому що успішний бізнес на кімнатних квітах вимагає певної підготовки:

  •  чіткі знання про кімнатні рослини, особливості і розмноження;
  • дизайнерських здібностей в оформленні інтер’єрів за допомогою кімнатних рослин;
  • знання про квітковий бізнес, його особливості, квітковий маркетинг, економічних питаннях планування прибутку, обліку, прогнозуванні;
  • великої працьовитості, суміщення творчих здібностей і позитиву.

Отримати хоча б формальну освіту можна через флористичні курси, можна попрацювати спочатку в квітковому бізнесі у якогось підприємця, щоб напрацювати певний досвід і побачити цей бізнес зсередини.

В організації квіткової справи існує той же алгоритм, який можна застосувати в організації будь-якої іншої бізнес ідеї:

  •  Розробка бізнес – плану, з фінансовими розрахунками. 
  • Реєстрація бізнесу;
  • Підбір приміщення для квіткового магазину (може бути квітковий кіоск, флористичний ларьок, інтернет-магазин). Для магазину необхідно прохідне місце.   
  • Закупівля обладнання та витратних матеріалів. З устаткування необхідно придбати флористичні стійки, столи-вітрини, полки в різних варіантах, офісну техніку. Також необхідний спеціальний інструмент – ножі і секатори, лопатки, горщики і вазони. Одне з основних компонентів обладнання – кондиціонер, так як він забезпечує певну температуру в приміщенні, необхідну для рослин.
  • Вихід на постачальників рослин, насіння, ґрунту та інших матеріалів для квіткового бізнесу: екзотичні і тропічні кімнатні рослини цвітуть і невибагливі. Їх вирощуванням займаються оранжереї, тепличні господарства, з якими необхідно налагоджувати співпрацю. Крім того, вирощують кімнатні квіти любителі рослин в домашніх умовах. Бажаючи отримати невеликий прибуток від свого захоплення, вони можуть теж стати постачальниками продукції для реалізації.
  • Підбір персоналу. Цьому питанню треба приділити велику увагу, так як займатися квітами краще професіоналам. Продавець, який має знання і досвід роботи з рослинами зможе дати корисну консультацію і залучити покупців.
  • Маркетинг, просування продукції на ринку.
  • Способи збуту продукції;
  • Формування асортименту та цін продукції.

Для того щоб бізнес кімнатних квітів був успішним, необхідно створити до цього сприятливі умови. Це стосується і приміщення. Кращим варіантом буде оренда приміщення під квітковий магазин. Або можна організувати флористичний бутик – новинку в квітковій справі.
Будівництво магазину зажадає великих фінансових вкладень, що може бути нераціонально, так як є ризик того, що бізнес не піде і тоді фінансові вкладення можуть бути втрачені. Якщо організатор бізнесу дуже обмежений у фінансовому відношенні, то для вирощування кімнатних квітів можна відвести приміщення у власному будинку, або в селі. Важливо, щоб для рослин були створені оптимальні умови для життя, що відповідають умовам їх розвитку в природних умовах:

  •  освітленість – для одних важливо розсіяне освітлення, для інших затемненість, для третіх – яскраве сонячне світло;
  • температурний режим;
  • рівень вологості;
  • певний тип ґрунту.

Збутом квіткової продукції займатися досить складно, так як квіти не можуть бути популярні щодня. Великий попит на кімнатні рослини виникає в святкові дні, їх купують на виставках флористики, при оформленні офісів та інших приміщень.

Щоб прискорити збут продукції необхідно займатися маркетингом. Основними маркетинговими методами, які прийнятні в квітковому бізнесі є:

  • Різні види реклами, з використанням різних носіїв (оголошення в ЗМІ, рекламні щити, візитки).
  • Дослідження ринку, досвіду конкурентів. Це досить важливий пункт бізнес-проекту. Дослідження ринку кімнатних рослин в даному регіоні, в конкретній місцевості дає можливість грамотно підібрати асортимент продукції. Аналіз діяльності конкурентів дозволяє уникнути помилок, які вони допустили у своїй комерційній діяльності.
  • Розширення асортименту. Великий асортимент магазину приваблює не тільки рядових любителів кімнатних рослин, але і багато організацій, що займаються озеленення внутрішніх приміщень і громадських територій.
  • Впровадження додаткових товарів і послуг (ґрунт для квітів, горщики, інструмент для догляду за кімнатними рослинами, мінеральні та органічні добрива, безкоштовна доставка товару, креативне оформлення подарункових рослин).

Мінімальні фінансові вкладення в квітковий бізнес роблять його привабливим для бізнесменів, охочих створити вигідний бізнес з нуля. Для нього не потрібно великих площ і спеціального дорогого обладнання. Привабливість бізнесу з рентабельністю – до 100%.
Дохід залежить від конкретної ситуації, він може бути і більше, якщо вкладений початковий капітал більш значний. При розкручуванні бізнесу дохід збільшується в разі надання додаткових послуг, наявності великої кількості індивідуальних замовлень, участі в ярмарках, виставках та інших заходах. Окупність бізнесу на кімнатних рослинах може наступити протягом півроку, або 8-12 місяців.

 Підводячи підсумок, можна зробити висновок, що бізнес ідеї на кімнатних рослинах варто освоювати любителям рослин, які вміють грамотно їх утримувати, красиво оформляти і вбудовувати в сучасний інтер’єр житлових, офісних та громадських приміщень.




1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 голосів, в середньому: 5,00 з 5)
Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *