Столярний бізнес – цікавий заробіток вдома

Столярний бізнес

Вас цікавить столярний бізнес і вам подобається робота з деревом і ви вже пробували створювати прості вироби, які сподобалися друзям, а в голові закралася думка, чому б на цьому не заробляти? У цій статті ми постараємося розібратися, чому столярна майстерня – це складний бізнес, в якому все ж можна заробити, перетворивши своє хобі на джерело прибутку.

Плюси і мінуси столярного бізнесу

Столярна справа підійде тільки для тих підприємців, які хочуть працювати руками і розвивати свої навички, поступово розширюючи асортимент товарів і підвищуючи якість їх виготовлення. Як і в будь-якому бізнесі, для початку вам потрібно грамотно проаналізувати поточну ситуацію на ринку дерев’яних виробів, визначити, що користується попитом, а в які категорії краще не заходити, де брати клієнтів і в цілому оцінити обстановку. Головне, це зрозуміти для себе наскільки це може бути вигідно з фінансової точки зору. Тільки після цього ви визначаєтесь зі спеціалізацією і вибираєте формат розкрутки вашої торгової марки.

В цьому напрямку діяльності є ряд плюсів і мінусів, які потрібно враховувати новачкові.

Основні плюси:

  • У вас є можливість відкрити столярку прямо у себе в гаражі, не орендуючи приміщення і заощаджуючи при цьому стартовий капітал. Під майстерню крім гаража можна переобладнати господарські будівлі або сарай.
  • Вироби з дерева не пропадуть з полиць магазинів і попит на них буде завжди, оскільки це екологічно чистий матеріал, який має гарну структуру і надає затишку в домі.
  • Ціна на дерев’яні заготівки набагато нижчі від ціни на той же метал.
  • Можливість стартувати з мінімальним набором інструментів, поступово розширюючи набір обладнання для виконання більш складних завдань.
  • Непогана націнка на дерев’яні вироби.
  • Бізнес на столярному виробництві дозволяє виготовляти великий спектр товарів, або ж робити унікальні вироби, і обходити, таким чином, конкуренцію на ринку.

Є й ряд не дуже приємних моментів, пов’язаних з цією діяльністю.

  • Цей бізнес – це швидше самозайнятість, ніж вид «пасивного заробітку». Тут все тримається на майстра і делегувати повністю це виробництво дуже важко.
  • Ваш заробіток в багатьох випадках обмежуватися вашими тимчасовими і фізичними можливостями, вам буде складно «стрибнути» вище певного рівня без найму додаткового персоналу.
  • Дуже висока конкуренція серед основних категорій товар з боку великих меблевих виробників або ж заводів з виготовлення вікон та дверей.
  • Тривалий термін формування постійної клієнтської бази і дорога реклама в цьому сегменті ринку.
  • Це травмонебезпечна діяльність, тому необхідно строго притримуватися правил безпечної роботи з деревообробним обладнанням.
  • Найчастіше складається ситуація, що якщо скласти всі трудовитрати, матеріали, витрачений час, то вироби, виконані одним майстром повинні бути дуже дорогими але на них скидають ціну відповідно до ситуації на ринку. Такий підхід приводить до того, що індивідуальна розробка дерев’яних конструкцій стає невигідною для майстра і багато новачків просто розчаровуються у своєму виборі.

Як бачите, є як недоліки бізнес ідеї у вигляді столярної майстерні але є і плюси. Багато що тут залежить від ваших навичок як майстра і вміння рекламуватися і продавати готовий товар.
Мабуть, одним з основних недоліків сучасних столярів є проблема ринків збуту готових виробів.

Види столярних виробів

Перше, з чого ви повинні почати – це вибрати категорію товарів, яку ви будете виготовляти. На ринку є величезна кількість різних виробів з дерева але вас в першу чергу повинні цікавити позиції які виробляють міні столярки, в яких працює один або два майстри, саме такі фірми і будуть вашими основними конкурентами.

На ділі є два основні підходи до побудови товарної лінійки:

Широка спеціалізація. Цей підхід має на увазі, що ви будете виготовляти велику кількість товарів і продавати їх або оптом або в роздріб. Тут менше значення надається якості, а більше робиться наголос на обсяг проданих виробів.

Вузька спеціалізація. В такому випадку ви вибираєте вузькоспрямований товар, наприклад сходи і стаєте в цьому напрямку профі. В такому випадку ви можете цінувати свою роботу вище за ринок і отримувати прибуток що і майстри, які, наприклад, продали десятки або сотні сувенірів.
Вибір спеціалізації варто робити виходячи з можливостей реалізації ваших виробів.
Якщо говорити про найбільш популярних товарних позиціях в столярному бізнесі, то тут можна виділити кілька основних категорій.

  • двері і вікна.
  • сходи.
  • меблі (шафи, столи, стільці, комоди).
  • дерев’яні паркани і декоративні альтанки.
  • сувеніри, подарунки та інші дрібні товари.
  • кухонні аксесуари (обробні дошки, лопатки, качалки та інше).
  • настільні ігри та дерев’яні іграшки.
  • аксесуари для інтер’єру будинку (квіткові горщики, ключниці, полки, підставки, крісла, журнальні столи, рамки для картин та інше).
  • пакувальна продукція (ящики, контейнери).

Варто знати, що всі ці категорії товарів представлені у великих торгових мережах і конкурувати з ними вам буде складно, особливо щодо питання ціни. Так, пластикові вікна, вже давно стали набагато популярнішими дерев’яних, а меблі з Ikea і тому подібних магазинів, більш доступні і непогано виглядає як за свої гроші. До того ж, багато виробів із пластику буквально в рази дешевше аналогічних рішень з дерева, що також впливає на вибір покупців.

З якою деревиною найчастіше працюють столярні майстерні?столярний бізнесНаступне питання, з яким вам належить розібратися перед тим, як відкрити столярну майстерню – це вибір деревини, з якої ви будете працювати. На ринку цих послуг вже утворився якийсь «ТОП» порід дерева, які найбільш часто застосовують в столярній справі.

  • Сосна.
  • Дуб.
  • Береза.
  • Бук.
  • Ясен.

Менш популярні вироби з модрини, тика і червоного дерева. Сосна найпопулярніший матеріал, це обґрунтовано, по-перше, низькою ціною і по-друге, непоганими характеристиками самої деревини. Але є і труднощі при роботі з цим матеріалом, наприклад те, що він дуже погано піддається фарбуванню, особливо в світлі тони. До того ж, часто складно знайти добре висушений сосновий матеріал, так як його розкуповують в першу чергу. Вироби з дуба вже набагато дорожчі але і якість їх значно вище. Наприклад, при виготовленні тих же ліжок, клієнтові пропонують набір цін на ліжка з різних порід дерева і відрізнятися дані цифри можуть в два рази, при тому ж самому зовнішньому вигляді самого ліжка.

Які кольори виробів вибирають клієнти?

Другий параметр, який впливає на ціну і асортимент товарів – це вибір кольору виробу. Так, наприклад, фарбування в білий колір коштує значно дорожче, від більш темного кольору, наприклад того ж венге.

Ось список часто використовуваних колірних рішень для виробів з дерева.

  • білий
  • венге
  • горіх
  • сірий
  • коричневий
  • вишня
  • молочний
  • вільха
  • дуб
  • ясен
  • чорний
  • та інші

Постачальники і формат роботистоляриПостачальників деревини варто шукати на оптових базах з готовим (обробленим) матеріалом, або ж звернутися в найближчі лісопилки, де можуть виготовляти заготівки дерева, конкретно під ваші вимоги.

Другий момент – це фурнітура, це стосується, якщо ви будете працювати з меблями, або ж виготовляти предмети інтер’єру. В такому випадку ви можете вибирати або дешеві китайські конструкції або декор, або ж працювати з якісними німецькими або італійськими комплектуючими.

Якщо говорити про обраний в даній статті формат бізнесу, а саме про роботу майстра «поодинці», то можливо, є сенс дивитися в бік якості і креативності, а не кількості. Ціну на виріб, при цьому розраховують шляхом підсумовування витрат на матеріали (дерево, фарбу, лак, та інше) і множать її на коефіцієнт, який і буде формувати ваш заробіток. Значення коефіцієнта залежить від того наскільки дорого себе позиціонує майстер але націнка в 100% зазвичай не виправдовує витраченої праці та часу на виготовлення виробів ручної роботи.

Вибір приміщення

На стартовому етапі організації своєї справи в цій ніші, багато майстрів не мають фінансової можливості орендувати приміщення для власного цеху і тому вони організовують столярний бізнес в гаражі або господарському приміщенні біля приватного будинку. Робота на дому – столярна майстерня, дозволяє економити кошти і при цьому, провівши невеликі підготовчі роботи, ви можете підготувати свій цех до запуску.

Ось звичайний набір вимог, які пред’являють до приміщення під таку майстерню.

  • Площа приміщення – 35 – 60 кв.м. Площа буде залежати від габаритів виробів, які ви будете виготовляти. Зазвичай, окрім робочої зони, організовують невеликий склад для матеріалів і робоче місце для майстра.
  • Рівень вологості в приміщенні намагаються підтримувати на показнику, до 35%.
    Температурний режим: +18 – +20 градусів Цельсія.
  • Довжина стін, того ж гаража від 4 м. Це необхідно, щоб вмістити верстати для обробки деревини.
  • Освітлення – природне і штучне.
  • Електрика, розетки бажано 380 В, але можна і 220 В.
  • Хороша вентиляція внутрішнього простору цеху.
  • Протипожежна обробка стін і стелі, або ж обробка з негорючих матеріалів.
  • Якщо ваш гараж перебуває прямо біля будинку, то не зайвим буде зробити шумоізоляцію робочої зони.
  • Всі інструменти розміщують на стелажах і полицях уздовж стін. Робочі верстати ставлять по центру, щоб до них був доступ з різних сторін. Площа необхідна для верстата, розраховують згідно його габаритам, помноженим на 1,5 – 2.

Набір обладнання для столярного цеху

Питання вибору обладнання для столярного цеху є одним з основних кроків у цьому бізнесі. Насправді, основна сума стартового капіталу піде саме на покупку інструментів. Окреслити чіткий список усього обладнання складно, адже в залежності від спеціалізації, ваших умінь як майстра і інших чинників, набір пристосувань буде різний. Ми постараємося вказати базу, з якої можна почати свою справу в цій ніші.

Отже, що ж потрібно, щоб відкрити столярну майстерню?

Ручний інструмент:

  • Пили по дереву.
  • Киянка.
  • Фуганок і рубанок.
  • Викрутки різного типу.
  • Плоскогубці.
  • Канцелярські ножі.
  • Ключ розвідний.
  • Стамеска по дереву.
  • Степлер меблевий.
  • Шило і кусачки.
  • Лещата.
  • Струбцини.
  • Рулетка.
  • Металева лінійка і вимірювальний косинець.
  • Рівень.

Електроінструмент: шуруповерт, дриль, електролобзик, шліфмашинка (стрічкова).

Це основний набір для виготовлення найпростіших виробів з дерева. Сюди можна ще додати витратні матеріали по типу свердла, наждачного паперу, біт для шуруповерта, олівців та іншого. Вартість такого комплекту інструментів для новачка може скласти $ 550 – $ 650.
Якщо у вас стоїть завдання у виробництві більш складних дерев’яних конструкцій, наприклад меблів, дверей або предметів інтер’єру, то тут вже будуть потрібні більш серйозні фінансові вливання в покупку дорогого устаткування. В такому випадку сума на обладнання може вирости до $ 4000 – $ 4900..

Ось список основних електроінструментів, які використовують столяри в своїй роботі.

  • Токарний верстат – від $ 500
  • Дискова або пила торцювання – від $ 400
  • Рейсмус – від $ 1450
  • Фрезер (ручний) – від $ 80
  • Електрорубанок – від $ 65
  • Повітряний компресор – від $ 250
  • Фарбопульт для нанесення лакофарбового покриття – від $ 70
  • Циркулярна пила – від $ 145
  • Фуганок – від $ 400
  • Вологомір – від $ 30
  • Додамо сюди суми за електроінструмент вказаний вище:
  • Шуруповерт – від $ 65
  • Дриль – від $ 80
  • Електролобзик – від $ 65
  • Шліфувальний верстат – від $ 225
  • І ще включимо суму на ручний інструмент: близько $ 225

Загальна сума на закупівлю обладнання для організації міні столярного бізнесу складе від $ 4050. У цю суму ще не входить робочий стіл для майстра, стелажі і полиці для зберігання інструменту, робочий одяг. Дані розрахунки будуть варіюватися в залежності від фірм виробників на обладнання, адже ціна може відрізнятися в рази.

Є кілька порад, які можна дати новачкам, які потрібно враховувати, перед тим як почати столярний бізнес повністю з нуля.

Не купуйте дорогі апарати, якими ви будете користуватися рідко, або ж їх можна замінити більш дешевими аналогами. Як приклад, це дорога погружна пила і в порівняння їй – звичайний циркулярний стіл. Частина завдань можна делегувати лісопилкам, особливо на початкових порах.

На старті своєї справи не варто відразу купувати електроінструмент найдорожчих брендів. Так він якісний і надійний, але почати можна з більш дешевих аналогів, які прослужать вам декілька років, поки ви наберетеся досвіду і в майбутньому зможете собі дозволити більш дорогий інструмент.
Відкладайте гроші з кожного замовлення на ремонт і покупку нового обладнання.
Купуйте тільки те, що вам дійсно потрібно. Для цього можна розставити весь комплект інструмента відповідно до пріоритетних завдань.
Обов’язково дотримуйте техніку безпеки при роботі з електроприладами.

Ще на етапі планування свого столярного цеху, вам потрібно скласти список інструментів, довідатися про ціни і розрахувати суму необхідну на його покупку.

ПерсоналстолярЗ персоналом в цій сфері діяльності справи йдуть дуже цікаво, оскільки більшість майстрів, які намагаються побудувати малий бізнес в цій ніші, працюють самостійно, а знайти досвідченого столяра, який буде виконувати ваші замовлення дуже складно.

Зазвичай в такому «одиночному» бізнесі наймають тільки помічників, які виконують чорнові роботи по шліфовці і підготовці дерева до подальшої його обробки. Таким чином, столяри прискорюють розробку виробів і в той же час не створюють для себе конкурентів. Адже це часта практика, що учні, як тільки отримують навички йдуть і відкривають свою справу.

Де шукати клієнтів

Питання пошуків ринків збуту дерев’яних виробів стоїть дуже гостро і в сучасних реаліях заробляють тільки ті столярні цехи, які вкладають гроші в рекламу своєї продукції і розширення клієнтської бази. Говорити про загасання попиту на вироби з дерева не варто, враховуючи активність будівництва приватного сектора в останні роки, тут головне правильно знайти і достукатися до клієнта. А так як більшість подібних майстерень розташовані на околиці міста або ж в форматі столярки в гаражі, то зовнішня реклама тут слабо працює.

Прямі продажі своїх виробів в роздрібні магазини меблів, подарунків і інші, в залежності від вашої спеціалізації.
Створення власного інтернет магазину з каталогом, прикладами робіт і цінами.
Розкрутка сторінок в соціальних мережах. Відмінно працює Instagram, Facebook. Там можна публікувати фото робіт, відгуки клієнтів і робочий процес, паралельно закуповуючи платну рекламу в цих мережах.
Реклама на дошках оголошень (OLX), з покупкою розміщення в ТОПі.
Участь у виставках і ярмарках по вашій спеціалізації.
Розклеювання оголошень у вашому регіоні.

У цьому бізнесі непогано працює і «сарафанне радіо», особливо якщо ви будете продавати якісний товар за адекватною ціною, дотримуючись термінів виготовлення замовлення.

Скільки потрібно грошей для старту

При розробці бізнес плану столярна майстерня, важливо провести всі розрахунки і порахувати всі статті витрат на запуск і зміст бізнесу. Крім суми стартового капіталу, ви отримаєте орієнтир для розрахунку окупності ваших інвестицій. В кожному окремому випадку сума буде різною, але для прикладу ми вкажемо основні статті витрат.

Стартові вкладення:

  • Придбання обладнання – $ 4000 – $ 5000
  • Ремонт в приміщенні і підгонка вимог під майстерню – від $ 1500
  • Оформлення документів – $ 200
  • Стартова закупівля матеріалів – від $ 500
  • Рекламна продукція (сайт, логотип, візитки і листівки) – від $ 450.

Щомісячні платежі:

  • Податки – $ 250
  • Заробітна плата помічника – договірна, за фактом виконаних робіт.
  • Поповнення запасів матеріалів – від обсягу замовлень.
  • Реклама – від $ 150
  • Транспортні витрати – від $ 80
  • Оплата комунальних послуг – від $ 100.

У статті витрат ми не включали орендну плату, так як мається на увазі робота у власному гаражі але якщо його у вас немає, то потрібно додати і цю статтю витрат в щомісячні платежі. Якщо є бажання заощадити, то частину обладнання можна купити в б/у стані, або ж заплатити народним умільцям, які виготовлять верстати за доступною ціною з тим же функціоналом.

Скільки можна заробити

Рентабельність столярної майстерні складає 7% – 15%. Все буде залежати від ефективності реклами, індивідуальності ваших виробів і конкуренції в ніші, в якій ви плануєте працювати.

Окупність вкладень в цьому бізнесі відбувається за період в 1 – 1,5 року.

Столярний бізнес – це непоганий старт для майстра, який хоче і любить працювати з деревом і створювати свої унікальні вироби. Це конкурентна ніша, де потрібно грамотно планувати ринки збуту і тільки після цього інвестувати кошти в покупку дорогого устаткування і пошук персоналу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *