Бізнес на меді – як відкрити

Бізнес на меді

Мед входить в раціон багатьох сімей і є дуже корисним і популярним продуктом на ринку. Але як же складаються справи зсередини бізнесу з його продажу, якщо оцінити з боку продавця? У цьому питанні ми і постараємося розібратися в даній статті.

Бізнес на меді – складний і схильний до багатьох ризиків але в той же час він має ряд переваг, які і приваблюють багатьох підприємців починати свою справу в цьому сегменті ринку.

Невеликі інвестиції на старті. Насправді, щоб обладнати пасіку і почати виробляти мед вам не потрібно вкладати велику суму грошей в устаткування, до того ж технологія обслуговування пасіки і догляду за бджолами цілком зрозуміла і описана в багатьох джерелах, як в інтернеті, так і в друкованій літературі. Але на якість продукту в кінцевому підсумку досвід все ж має вплив і тому потрібно постійно вдосконалювати свої навички.
Можливість працювати в сільській місцевості. Виходячи з цього, ви можете придбати недорогу землю під пасіку і вибрати вдале розташування біля полів з медоносними рослинами або ж садами.
Ви не будете конкурувати з великими продуктовими мережами, адже люди звикли купувати мед у виробника, який все про нього розповість і в такому випадку продукт позиціонується як натуральний і екологічно чистий.
Тривалий термін зберігання меду, не змусить вас переживати про те, що чи не продавши його вчасно, ви втратите свої вкладення, як сил так і грошей.

В цілому ринок меду досить конкурентний і в сегменті приватних невеликих пасік і продажу меду будуть залежати від реклами, вміння створити бренд і розвивати лінійку продуктів.

Продукція з медувиробництво медуБізнес ідея з продажу меду не обмежується лише одним типом продукту. Вітчизняні пасічники, переймаючи досвід європейських колег, створюють нові види товарів на основі меду.
Вироби з воску. Щоб виготовити 1 кг воску, необхідно близько 3,5 кг меду. В середньому за сезон пасічники отримують до 1 кг воску від однієї бджолиної сім’ї.
Мед з добавками: горіхи, сухофрукти (абрикос, журавлину). Добавки заливають медом і продають як подарункові набори.
Крем-мед. Отримують даний харчовий продукт в процесі збивання натурального меду. У процесі збивання, кристали цукру, які складає до 80% в меді розбиваються на дрібні, які потім не можуть перетворитися у великі. Тим самим забезпечується перешкода для його кристалізації на тривалий період часу.

Мед – це дуже корисний продукт і як відомо, денна норма меду для людського організму становить близько однієї столової ложки для дорослої людини і близько ½ чайної ложки для дитини. Нова продукція на основі меду відмінно продається в Instagram, тут головне правильно піднести товар і пояснити покупцеві в чому плюс вашого товару.

Де брати мед?

Якщо ви вирішили заробляти на продажу меду, то є кілька варіантів, де вам брати цей товар.
Оптова закупівля меду у приватних пасік. З плюсів – це відсутність необхідності утримувати і доглядати за пасікою і викачувати в результаті мед. Мінус – це немає можливості контролювати якість меду, адже у всіх воно різне, а клієнти часто стають постійними замовниками завдяки смаковим характеристикам вашого продукту. Такий підхід підійде для торгівлі в великих містах, де можливий великий потік клієнтів. Алгоритм дій підприємця, в такому підході наступний: ви купуєте мед – фасує його в пластикову або скляну тару – і відправляєте його в роздрібні торгові точки з націнкою 75% – 100%.
Оптова закупівля вже розфасованого меду. В такому випадку націнка становитиме 25% – 50%. Але і витрат + організаційних питань в такому бізнесі набагато менше.
Самостійне виробництво меду. Це другий формат бізнесу, коли ви організовуєте свою пасіку і повністю займаєтеся всім процесом виготовлення продукту. З плюсів: впевненість в якості меду і можливість прогнозування прибутку від обсягів викачаного меду. З мінусів – це постійний догляд за пасікою, бджолами та пошук вдалих місць для розміщення вуликів, щоб підвищити обсяги виробленого продукту.

Який з цих варіантів вибрати вирішувати вам але ми в даній статті поговоримо про третій підхід, коли ви самі створите невелику пасіку і будете її поступово розширювати, збільшуючи обсяги виробництва меду і суміжної продукції.

Розташування та місце для пасіки

Отже, ви вирішили організувати власну пасіку. Основне питання, з яким ви зіштовхнетеся – це місце розташування. Зазвичай такий бізнес запускають в сільській місцевості і є ряд основних правил, які бажано дотримуватися.Підшукуйте ділянку з рівною поверхнею, так як не бажано розміщувати пасіку на крутому схилі.
Намагайтеся дивитися на перспективу, і підбирайте пропозиції площею від 0,25 га, її буде достатньо для розміщення близько 60 вуликів але починати можна і з кількох сімей, особливо якщо ви новачок в цій справі.
Пасіка повинна бути оточена деревами, щоб врятувати бджіл від сильного вітру і пекучого сонця.
Організуйте місце для поїлок з водою.
Вулика можна розставляти в шаховому порядку, а відстань між бджолиними сім’ями має бути близько 5 – 6 метрів. Міжряддя робіть менше 4-х метрів. Сам вулик піднімають на відстань від 30 см від землі, при цьому його конструкцію утеплюють і продумують вентиляцію.
Ну і найважливіше – це наявність навколо ділянки медоносів. Полів або садів. Одними з найбільш цінних сортів меду можна вважати продукт від медоносів: акація, гречка, липа, м’ята.

На території пасіки потрібно буде спорудити приміщення для зберігання інструментів і екіпіровки, які вам будуть потрібні для догляду за нею.
Кочова пасіка. Це один з ефективних варіантів підвищення продуктивності вашої пасіки. Весь процес виглядає наступним чином: ви знаходите фермера, наприклад з гречаним полем, домовляєтеся про встановлення вуликів на цьому полі, після чого отримуєте якісний мед. Фермеру теж це вигідно, за рахунок ефективного запилення його рослин і підвищення врожайності аж до 28%. Кочовий підхід дозволяє підлаштовуватися під періоди цвітіння різних рослин і отримувати різні види меду у великих кількостях. Але з мінусів – це транспортування, а також ризики пов’язані з обробкою полів хімікатами, які можуть знищити ваших бджіл.

Технічне обладнання вулика

Щоб повністю укомплектувати пасіку для виробництва меду, вам потрібно буде закупити необхідний набір обладнання.

  • Вулик з бджолиною сім’єю – близько $ 200.
  • Ветеринарні препарати – близько $ 55 – $ 75
  • Страхування сімей бджіл з вуликами (5% суми страховки).
  • Захисний костюм – від $ 80
  • Трирамочна медогонка і ємності для меду – близько $ 500.
  • Інше дрібне обладнання – ще $ 50 – $ 70.

Щоб розрахувати повну суму необхідну для закупівлі обладнання вам потрібно знати скільки буде бджолиних сімей, звідси будуть і корекції в плані витрат за іншими пунктами витрат.

Види бджіл

Другий момент, з яким вам доведеться зіткнутися – це вибір видів бджіл, з якими ви будете працювати.
В Україні популярність отримали такі види:

  • Карпатська.
  • Українська степова.
  • Жовта італійська.

Всі вони придатні для роботи пасіки але у кожного виду є свої особливості у вигляді плюсів і недоліків. Так, наприклад, українська степова бджола дуже стійка до температурних перепадів і практично не мерзне взимку, має високі показники збору меду. Вам потрібно почитати більш детальну інформацію з цього питання і вибрати види бджіл, з якими ви будете пробувати працювати.

Де продавати мед?

Після того, як ви викачали мед, зробили фасовку в тару, з’являється цілком нормальне питання: «А де продавати мед?». Ті, хто ведуть бізнес на меді вже протягом багатьох років, виділяють кілька робочих каналів продажів даної продукції.

Пошук оптових покупців на вашу продукцію. Але тут вже треба дивитися на ціну і рахувати прибуток. Найчастіше, такі скупники меду намагаються збити ціну до максимально можливої, щоб в результаті продати подорожче. А в зв’язку зі зростаючою конкуренцією в цьому сегменті ринку – це особливо актуально. Але можна знайти і непоганих покупців, реалізувавши великий обсяг меду в один момент.
Організовуєте бізнес в форматі власного магазину меду в своєму місті. Там можна продавати і суміжні товари або ж продукцію інших фермерів, щоб зменшити навантаження щомісячних витрат на утримання бізнесу.
Інтернет магазин. Спочатку можна залучати клієнтів за допомогою контекстної реклами, а в майбутньому можна зайнятися пошуковим просуванням вашого онлайн ресурсу.
Соціальні мережі. Ефективний канал продажів, для якого понад усе заходять саме подарункові набори різного формату, наприклад, комплект з баночок трьох різних видів меду. У соціальних мережах можна також купувати платну рекламу і генерувати трафік, частину від якого будуть підписуватися на вашу сторінку і в підсумку можуть стати вашими постійними клієнтами.
Продаж на ярмарках.
Продуктові ринки. Цей формат підходить для невеликих пасік, які торгують медом, як у великих, так і в дрібних містах. Основний плюс – ви зможете продати всю продукцію за роздрібною ціною.
Частково, в бізнесі на продажу меду працює і «сарафанне радіо», коли ваші клієнти будуть рекомендувати ваш продукт для знайомих і друзів.

Чому важлива упаковка?

Зростаюча конкуренція в цій ніші і продаж меду через соціальні мережі роблять етап розробки власної фірмової упаковки просто невід’ємною частиною даного бізнесу.

Простіше кажучи – ви створюєте свою торгову марку і за рахунок гарної упаковки і запам’ятовуваної назви ви просуваєте її серед покупців.

В упаковці зазвичай використовують скляну тару по 150 – 1000 грам. Рідше використовується пластикова тара, це зазвичай формат міського продуктового ринку. Для етикетки, зазвичай беруть крафтовий папір натурального відтінку і декорують баночку з допомогою нитки або бирок.

Вартість запуску бізнесу

При розробці бізнес плану по виробництву і подальшому продажі меду, вам потрібно скласти всі статті витрат, щоб сформувати суму стартового капіталу. У всіх вона буде різною, ми наведемо основні пункти, а ви буде підганяти їх під свої завдання.

  • Купівля ділянки землі в сільській місцевості – від 10000.
  • Закупівля обладнання для пасіки – від 2700 (на 10 – 12 вуликів).
  • Придбати витратні матеріали та ветеринарних засобів – від $ 60
  • Тара для фасування меду.
  • Етикетки та упаковка.
  • Транспортні витрати – від $ 40.

Це основні витратні статті цього бізнесу. Ви в коментарях можете вказати ті пункти, які ми забули тут додати.

Скільки можна заробити?

Якщо ваша пасіка встановлена ​​стаціонарно, то в середньому, при наявності медоносів по близькості за рік ви зможете отримати близько 40 кг меду з одного вулика.

Середня роздрібна ціна меду – близько $ 6 – $ 7,5 за 1 кг.

Але вам потрібно не забувати і про витрати, таких як: податки, страхування бджолиних сімей, витрати на збут, електроенергію і воду, отримання сертифікатів якості на мед. Окремою статтею, яку ми не враховували в розрахунках йде – праця пасічника, який може витрачати на утримання даного бізнесу від 40 до 50 годин на тиждень. На ділі цей бізнес показує рентабельність 20% – 25%.

З якими проблемами можна зіткнутися

Є кілька проблемних моментів, які можуть очікувати починаючого підприємця в цій ніші.

Якщо ви новачок, то не заводьте відразу 50 – 60 бджолиних сімей, почніть з декількох, пройдіть навчання і тільки потім масштабуйте бізнес.
Обробка полів хімічними речовинами, що може привести до загибелі бджіл.
Складно знайти розумного ветеринара, який би спеціалізувався на бджолах.
Високий рівень конкуренції і низька оптова закупівельна ціна, часто призводить до того, що пасіками стає невигідно займатися і люди змінюють свою професію на щось більш стабільне.

Бізнес на меді – це складно, особливо якщо ви одночасно є і його виробником. Шукати надприбутки тут не потрібно але заробити на забезпечення сім’ї цілком реально, враховуючи ще й ситуацію з працевлаштуванням жителів сільської місцевості.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *