Бізнес ідеї: як відкрити магазин товарів для дому

Бізнес ідеї

Мало хто при виборі бізнес ідеї в Україні звертає увагу на таку індустрію, як товари для будинку. Можливо, це пов’язано з тим, що поняття «товари для дому» дуже розпливчасто і може включати в себе гігантське число найменувань товару. Всі звикли, що якщо відкривається Бургерна, то там роблять бургери, продають картоплю фрі і напої. Якщо відкривається взуттєвий магазин, то там можна підібрати собі взуття і купити захисні засоби для неї ж. А що таке товари для дому? Посуд? Постільна білизна? Предмети інтер’єру? Як вибудувати зрозумілу систему і зрозуміти, що більш краще, а що взагалі на полиці магазину викладати не варто?

Але статистика показує, що така ідея як «товари для дому» користується попитом і може стати відмінним бізнес-напрямом для підприємця, якщо він зуміє грамотно вибудувати бізнес, тому що нюансів в ньому дуже багато.

Якщо ви все ще сумнівайтеся, що товари для будинку можуть виступати як окремий вид бізнесу, згадайте найпопулярніший і всім відомий приклад – магазин IKEA. Так, для порівняння він не сильно підходить, тому що являє собою величезний великоваговий, продуманий і старий бізнес. Але сам факт його популярності серед жителів будь-яких міст доводить, що попит на товари є.

І чим далі, тим популярнішим стає ідея. Деякі підприємці намагаються її модернізувати. І замість того, що б наповнити свій магазин товарів для дому простими необхідними в побуті речами, придумують власний стиль, де кожна товарна позиція йому відповідає. Такі магазини намагаються заманити зовнішнім виглядом і стилем. Але дуже сильно програють по асортименту, так як роблять акцент на зовнішній вигляд і інтер’єр, а не практичність. Проте, і таких магазинів стає все більше.

Що говорити про профільні магазини, які торгують товарами однієї категорії?

Наприклад – постільної білизни, або магазини посуду. Їх аудиторія – люди, які націлені на покупку конкретних речей. Магазини ж товарів для будинку мають ширшу аудиторію, але при неправильній оцінці товарного попиту можуть програвати.

До товарів ми ще повернемося далі. Зараз головне зрозуміти, що попит на асортимент таких магазинів є. І він постійний.

Початківцям підприємцям конкурувати з такими гігантами, як IKEA, Епіцентр неможливо, та й не має сенсу. Розміри тягнуть за собою одну особливість. Такі гіпермаркети є тільки у великих містах. Відповідно, всім іншим учасникам ринку товарів для будинку дістається досить хороша територія. Тому магазини товарів для будинку відкриваються і в торгових центрах, і в спальних районах, відрізняючись один від одного і розмірами, і наповненням. Так, наприклад, відкривати в спальному районі точку, де буде великий вибір інтер’єрного товару, не має сенсу. Тут більше підходить товар побуту з практичним застосуванням.

Також варто звернути увагу, що конкуренція більше поширена в середньому сегменті. А ось магазинів VIP-рівня вже не так багато. Пов’язано це з тим, що витрати на організацію такого бізнесу в рази вище, а потенційна аудиторія – менше. Та й для більшості дрібних міст такий варіант бізнес ідеї буде занадто важким.

Тому варто оцінити можливості свого місця розташування, перш ніж відкривати магазин в цій індустрії. Якщо в тому місці, де ви плануєте відкривати магазин немає аудиторії з достатком вище середнього, то варто орієнтуватися на середній сегмент.

Середній-клас і преміум-сегмент

Принципова різниця між магазином середнього класу і преміум в наступних позиціях:

  • аудиторія
  • вкладення
  • якість товарів

З аудиторією все зрозуміло. Ціни в магазині преміум-класу будуть вище (обґрунтовано), тому дозволити їх собі зможуть не всі. Не те, щоб ви будете забороняти їх всім купувати, сервіс повинен бути на рівні в будь-якому випадку, але багато параметрів магазину залежатимуть від цього. Наприклад, реклама.

Деякі канали просування втратять сенс, як наприклад реклама в громадському транспорті. Антураж магазину повинен буде справляти враження дорогого, навіть якщо за фактом ви продаєте подушки і ковдри. Розташування має бути зручним для того, щоб потенційні клієнти могли легко дістатися. До цього ж параметру відноситься доступність паркувальних місць.

Вкладення будуть різного рівня. І, ясна річ, відкрити магазин середнього рівня простіше. Він швидше окупається. Але якщо правильно вибудувати бізнес, преміум-клас буде в підсумку приносити більше прибутку.
Товари – основа всього магазину повинні бути якісними в будь-якому випадку. Ніхто не захоче повертатися до вас, якщо ви будете пропонувати товар низької якості. Але у випадку з середнім сегментом, доведеться вибирати постачальників, які пропонують оптимальне співвідношення ціна / якості. У віп-магазині товарів для будинку будуть запропоновані якісні дорогі товари відомих брендів.

Місце розташування магазинів

Про місце розташування магазинів товарів для будинку ми вже трохи говорили. Стандартно, для бізнесу такого формату розглядаються кілька варіантів:

  • ТЦ
  • Вулиці з великою прохідністю
  • Спальні райони

Торгові центри – найоптимальніший варіант. Хоча і вони також мають свої підводні камені. Якщо це великий торговий центр, то розраховувати на низьку оренду не варто. Взагалі. З іншого боку, можна розраховувати на їх відвідуваність. Цікаво, що аудиторія торгового центру дуже різна, тому такий стан підходить як для дорогих магазинів, так і розрахованих на середній сегмент.

Вулиці з великою прохідністю можуть похвалитися щільною прохідністю, центральні – туристичною аудиторією (що не сильно допоможе в нашому випадку), але при цьому там щільна заселеність орендарями, швидше за все поруч є конкуренти і оренда там вище середнього. Ці зони підходять для магазинів товарів для будинку з дорогим асортиментом.

Спальні райони – відмінний варіант, щоб почати бізнес в індустрії товарів для дому для середнього сегмента. Якщо робити акцент на практичні речі, які потрібні в кожному господарстві, то ви швидко отримаєте аудиторію житлових будинків. Важливо оцінити рівень конкуренції навколо, тому що боротися доведеться за одних і тих же покупців.

Товари

Головне в цій індустрії – правильний підбір товарів, який буде потрібний для людей. У цьому плані, звичайно, простіше за все інтернет-магазинах. У них більше можливості представити свій товар, зберігаючи при цьому його на складах. З іншого боку, вони не можуть зачепити ту частину аудиторії, яка точно не знає, що хоче. А грамотна розкладка товару на полицях фізичного магазину дозволить розраховувати на додаткові продажі.

Асортимент магазинів товарів для будинку стандартно дуже широкий. До нього належать:

  • текстиль
  • посуд
  • освітлення
  • штори
  • декор
  • килими
  • дзеркала
  • господарські товари
  • аксесуари для ванної

В принципі, обмежень по наповненню мало. Головне не намагатися увібрати все і відразу, інакше ви ризикуєте перетворити свій магазин просто в розвал. Зрозуміти, який товар потрібен – складно, але можна для початку оцінити асортимент ваших потенційних конкурентів, щоб знати на що орієнтуватися.

Постачальники

Якщо з товаром ви приблизно визначилися, то знайти постачальників не складе особливих труднощів. Їх багато. Більш того, багато хто пропонує відразу кілька лінійок якраз для таких магазинів. Єдине, що потрібно буде співвіднести зі своїми планами і можливостями – їх ціни і якість.

Інвестиції

Інвестиції будуть залежати від багатьох факторів. Основні витрати це:

  • Оренда і ремонт
  • Витрати на закупівлю партії товару
  • Реклама

Саме вони з’їдають більшу частину вкладень. І від обраного вами сегмента буде залежати їх фактичний розмір. Однак нагадаємо, що економія не завжди приведе до вигоди в майбутньому. Якщо ви маєте можливість вкласти велику суму грошей, то є сенс розглянути преміум-сегмент.

Франчайзинг

Ще один варіант, який в індустрії товарів для дому обов’язковий до розгляду. Основний плюс покупки франшизи в нашому випадку – асортиментна матриця. Тобто франчайзер, коли ви запускаєте свій бізнес під його брендом постачає вас не тільки всією інформацією про необхідний товар, навчає грамотному мерчендайзингу, а й або сам вам цей товар поставляє, або включає в замовлення загальних постачальників. Тобто відразу ви вирішуєте два серйозних питання – який товар продавати і де його брати.

Так, у франчайзингу свої негативні сторони. Так, ви будете обмежені у виборі безлічі речей. Необхідно буде діяти по корпоративним принципам франчайзера, слідувати рекомендаціям, брати товар на певну суму. І головне, що часто відлякує (хоча насправді даремно, вартість франшизи) паушальний внесок, який необхідно вносити після підписання договору. Причому багато не беруть до уваги, що часто паушальний внесок вже містить в собі статтю витрат на товар.
Тим часом, плюсів у покупки франшизи ніяк не менше. Крім того, що ми вже позначили вище, це:

  • Консультації з ведення бізнесу
  • Консультації по юридичному оформленню
  • Спільна оцінка перспектив
  • Часто – покрокова схема розвитку бізнесу
  • Підтримка з усіх питань
  • Супровід з моменту підписання договору. Деякі франчайзери навіть надають окрему групу фахівців, які виїжджають до вас і допомагають з відкриттям.
  • Можливість користуватися перевіреним брендом

В індустрії товарів для дому всі ці плюси особливо очевидні, тому що бізнес вимагає грамотного розподілу ресурсів і організації.

Але так як в цій статті було розглянуто два варіанти бізнес ідеї – магазини середнього сегмента з великим рівнем конкуренції, і преміум-сегмент, ніша якого не так заповнена, пропонуємо вам розглянути пропозицію саме за другим варіантом. Він хоч і вимагає великих, навіть за мірками бізнесу, вкладень, все ж безперечно варте вашої уваги.




1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 голосів, в середньому: 5,00 з 5)
Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *