Бізнес ідея – виробництво тофу і соєвого молока

Шукаєте який бізнес відкрити в Україні, немає ідеї?

Рекомендуємо ознайомитись з бізнесом по виробництву тофу та соєвого молока.

Тофу – це продукт з переробленої сої, який в народі часто називають «соєвим сиром» або «сиром».

Відкрити бізнес на обробці соєвих бобів і отриманні з них продуктів харчування дуже вигідно.

Переваги бізнес ідеї:

  • невеликі інвестиції на старті;
  • високий попит на сою;
  • при цьому низька конкуренція,
  • ринок поки не достатньо насичений вітчизняними виробниками якісної соєвої продукції;
  • універсальність обладнання – закупивши базові вузли і згодом доповнивши їх необхідними компонентами, можна виробляти досить широкий асортимент продуктів з сої, починаючи від молока, яке і служить основою для отримання тофу, закінчуючи всім відомим і популярним соєвим соусом.

Відкрити свій бізнес можна з випуску, як широкого асортиментного ряду соєвих продуктів, так і з не сильно затратного але рентабельного напрямку – виготовлення тофу. Процес його отримання багато в чому схожий з виробництвом звичайного сиру, тільки основу для цього продукту становить не коров’яче, а соєве молоко.

Як роблять тофу?

Технологічний процес отримання соєвого молока і виготовлення тофу складається з таких етапів:

  1. Очищення бобів, мийка, видалення домішок;
  2. Вимочування в холодній воді на 12 год;
  3. Подрібнення набряклих плодів до однорідної маси (гомогенізація);
  4. Варка в спеціальних апаратах, від’єднання за допомогою преса соєвого молока від макухи;
  5. Розфасовка молока в чистому вигляді або запуск на переробку для виготовлення тофу;
  6. Додавання в соєве молоко коагулянтів, які забезпечують згортання і застигання;
  7. Рівномірний нагрів до застигання;
  8. Охолодження, в результаті  «полотняний» тофу готовий;
  9. Для отримання більш м’якого і ніжного по консистенції «шовкового» тофу – масу повторно подрібнюють і повторюють етапи 7-8, потім пресують, щоб видалити надлишки рідини;
  10. Нарізка на брикети;
  11. Пакування.

 Фактично, на виході підприємець отримує три готові продукти – соєве молоко, тофу і окару (макуха), остання активно скуповується с/г підприємствами на корм худобі, що робить виробництво практично безвідходним.

Сировина.

Купують сою у агропромислових комплексів, на агробіржах, безпосередньо у фермерських господарств.
Вартість 1 тонни сушених бобів становить 11000 – 15000 гривень, ціни за 2018 рік.

Приміщення.

До приміщення для виготовлення соєвих продуктів є стандартний, характерний всім харчовим виробництвам, набір вимог. Це повна відповідність санітарно-гігієнічним, пожежним, епідеміологічним нормам і правилам.
Ще один істотний плюс: для відкриття бізнесу не потрібно великих площ, все обладнання досить компактне – одна лінія займає не більше 30-35 кв.м., а сам апарат для виробництва соєвого молока – всього 12 кв.м.

Устаткування.

Всі вузли, необхідні для випуску соєвого молока і тофу можна купити як в зборі, так і окремо, але в останньому варіанті можуть виникати проблеми несумісності вузлів різних виробників.

Лінія китайської лінії виробництва обійдеться в 22000-26000 євро, її потужність – до 0,5 т молока на годину;
Бюджетним варіантом для початку бізнесу може бути вітчизняний апарат,  продуктивність соєвого молока 60 літрів на годину всього, але зате і коштує такий агрегат не дорого.

Основне обладнання, що входить до складу лінії:

  • обладнання для отримання молока, яку жартівливо називають «соєвою коровою» (окремо коштує 2500-3000 євро);
  • прес або пневматична прес-форма з формування брикетів тофу;
  • подрібнювальні апарати;
  • порізочний автомат;
  • парогенератор;
  • мийка.

Персонал.

Для обслуговування лінії буде потрібно близько 3 працівників на зміну – це технолог, відповідальний за контроль якості та дотримання норм, згідно з якими і виконується випуск продукції і 2 оператора.

Прибуток і окупність.

З огляду на вартість сировини в закупівлі та таких показників по витраті, як 10 л молока з 1 кг сої і в середньому 140-150 кг тофу з тисячі літрів молока, собівартість 1 кг тофу – 0,5-0,6 $, ціна продажу імпортного тофу стартує від 5 $/кг.

Соя – продукт, який активно купується торговими мережами і магазинами з товарами здорового харчування, вегетаріанцями і закладами громадського харчування, кафе, ресторанами, релігійними установами, людьми, що дотримуються посту, харчовими виробництвами.

При чітко і грамотно налагодженому збуті продукції, хорошій рекламі окупити витрати на відкриття бізнесу можна вже через півроку роботи.

Секрет успіху бізнесу: випуск якісної продукції за доступною ціною (на сьогоднішній день вона явно завищена), розширення асортименту: на основі сої можна випускати соуси, майонези, згущене молоко, борошно, масло, кілька видів того ж тофу з добавками.




1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 голосів, в середньому: 5,00 з 5)
Loading...

One comment

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *