Якщо ви шукаєте нові бізнес ідеї з невисокою конкуренцією – тоді послуга: вертикальне озеленення інтер’єрів цілком може підійти під ваші критерії пошуку. Нескладна технологія монтажу, можливість часткового виробництва і висока націнка роблять цей бізнес дуже вигідним і привабливим для підприємців-початківців. У цій статті ми розберемося з усіма нюансами даної діяльності докладно.
Що таке фітодизайн
Фітодизайн – це науково-обґрунтоване введення в дизайн інтер’єрів офісних центрів, житлових кімнат і інших приміщень, з урахуванням їх біологічної сумісності, екологічних особливостей, здатності до поліпшення якості повітря в приміщенні. Основними напрямками фітодизайну є: створення рослинних композицій для інтер’єру, озеленення та оформлення зимових садів.
Фітодизайн покликаний виконувати ряд корисних функцій в контексті приміщення.
- За рахунок цікавої зеленої композиції рослин, такі конструкції виглядають естетично красиво і позитивно впливають на психічний стан людини.
- За рахунок запахів, вони виконують тонізуючу і заспокійливу функції.
- За рахунок фітонцидів, рослини знезаражують і очищають навколишнє середовище.
- Очищення повітря в приміщенні від пилу, газів.
- Функцію біоіндикації.
Засновником фітодизайну вважають французького ботаніка Патріка Бланка. Свого часу він створив вертикальні сади на будівлях в Парижі, а потім це стало цілим напрямом в ніші озеленення. На даний момент фітостіни тільки почали набувати популярності в нашій країні і фахівців в цій області не так багато, саме тому є сенс зараз замислитися про власний бізнес на озелененні інтер’єрів.
Сама технологія цього бізнесу включає три основні напрямки: це виготовлення каркасів під фітостіни, створення і посадка рослин і догляд за цими рослинами на постійній основі.
Плюси і мінуси даного напрямку
Оскільки цей напрямок бізнесу досить новий, тому потрібно правильно оцінити всі переваги і ризики, з якими ви можете зіткнутися в процесі запуску і розкрутки цього напрямку діяльності.
Плюси:
- Новий екологічний бізнес, який зараз вважається трендом у всьому світі.
- Нескладна технологія виготовлення конструкцій, посадки і догляду за рослинами доступна для багатьох підприємців але без стартового навчання не обійтися.
- Висока націнка.
- Невисокі ціни на рекламу в інтернеті.
- Відсутня сезонність.
- Можливість почати бізнес з невеликим стартовим капіталом.
Плюсів, як ви бачите багато, але не обійшлося і без ризиків.
- Оскільки фітодизайн це нова технологія, то є ризик, що буде складно продати ваші послуги, особливо з огляду, що в більшості випадків ви будете працювати з корпоративними клієнтами.
- Пропонувати послуги озеленення є сенс тільки в великих містах.
- Необхідність пройти навчання, на яке також потрібні гроші.
- Цей бізнес дуже чутливий до економічної ситуації в країні і якщо буде криза, то від ваших послуг відмовляться в першу чергу.
- Низький попит на ринку на озеленення інтер’єрів.
Бізнес ідея на створенні фітостін – це досить ризиковий вид діяльності, оскільки можуть виникнути проблеми з пошуком клієнтів і вам потрібно бути точно впевненим, що ви зможете продати свої послуги. Для цього можна провести тестування ринку, запустивши рекламу в інтернеті і відстежити, чи будуть заявки і оцінити готовність клієнтів купити у вас фітостіну.
Що таке фітостіна і скільки на цьому можна заробити
Міські жителі більшу частину робочого часу проводять в своїх офісах і тільки мріють про поїздки на природу. Фітостіна дозволяє розбавити нудний дизайн офісного центру, додавши в його інтер’єр живої рослинності і екологічності.
Фітостіна – являє собою конструкцію з металевого або пластикового каркасу, на якому встановлюють ящики і в них власне і вирощують інтер’єрні рослини. Сучасні конструкції включають в комплектацію і резервуар з водою, з таймером і системою поливу, автоматизуючи частину робіт по догляду за рослинами. Отриманий ефект від установки фітостіни схожий з ефектом від кімнатних рослин: естетичний вигляд, очищення повітря і позитивний вплив на психіку людини.
Фітостіни часто організовують усередині приміщень але є дизайнерські рішення, коли фасад будівлі також декорують живими рослинами. В інтер’єрі їх використовують в зонах відпочинку, коридорах, а також для зонування приміщення.
Також їх можуть виготовляти з живих, штучних або спеціальних стабілізованих рослин, в яких природний сік замінений на особливий хімічний склад на основі гліцерину.
У цій статті ми будемо розглядати варіант побудови бізнесу на вертикальному озелененні інтер’єрів приміщень.
Цільова аудиторія даного бізнесу
Наступний крок на шляху запуску своєї справи з озеленення офісів та інших приміщень – це складання списку потенційних клієнтів, який в підсумку ви зможете використовувати при налаштуванні параметрів для контекстної реклами або ж оголошень в соціальних мережах.
Бізнес центри. Послугу озеленення можуть замовити як великі, так і дрібні фірми. Головне грамотно надати їм список переваг установки фітостіни, яка позитивно впливає на ефективність роботи співробітників компанії.
Торгові комплекси. Такі об’єкти нерухомості також часто прикрашають вертикальними конструкціями з живих рослин, особливо холи і коридори, по яких проходять відвідувачі.
Приватні особи. Забезпечені люди, які слідують трендам еко тематики і бажають прикрасити свій дім модною фітостіною.
Заклади громадського харчування: ресторани, кафе, бари, нічні клуби.
Спортклуби, фітнес центри та приватні клініки.
Заклади пов’язані з б’юті індустрією.
Можна зробити висновок, що цільова аудиторія даного бізнесу досить широка, тут головне правильно запустити рекламу.
Корисна порада для новачків. Намагайтеся укладати договори з юридичними особами (власниками нерухомості або компаній), які запропонують не тільки більший обсяг робіт але і замовлять обслуговування фітостін на постійній основі, а це гарантія вашого заробітку в цій ніші.
Навчання
Чому важливо пройти навчання? По-перше – це збереже вам час. По-друге, вас навчать азам цієї професії. Ви дізнаєтеся про види рослин для фітостін, технологію посадки і догляду, вивчіть конструкції і розберетеся, як можна автоматизувати догляд за рослинами.
Курси по створенню фітостін коштують в середньому $ 300 – $ 370.
Крім цього бажано вивчити основи роботи з інтернет трафіком: де його брати, як з ним взаємодіяти і які фільтри варто виставляти при пошуку клієнтів.
Які послуги надавати?
Виробництво каркасів для фітостін. Їх виготовляють з різних матеріалів: метал, дерево, пластик. Знайти схеми таких конструкцій можна в інтернеті або ж є варіант придумати власну розробку. Головне, щоб її було зручно і швидко збирати у клієнта, а також потрібно передбачити місця під ящики і систему поливу.
Монтаж фітостін. Ви можете встановлювати як власні конструкції, так і купувати готові рішення. По приїзду на об’єкт ви вмонтовуєте каркас, встановлюєте ящики, наповнюєте їх землею і підгодівлею, висаджуєте рослини, а також підключаєте систему поливу. Все це цілком реально можна робити самостійно і при необхідності можна на замовлення брати помічника.
Догляд за фітостінами. Сюди можна віднести: підживлення і обприскування рослин, санітарну обробку (зняття сухого листя), висаджування нових рослин при необхідності, боротьба з шкідниками і хворобами рослин і контроль загального стану.
Найбільший дохід від бізнесу на стінах з живих рослин ви отримаєте в разі надання комплексних послуг представлених вище. Але на старті своєї справи ви можете виключити перший тип послуг і просто знайти постачальників готових конструкцій у вас в місті. А вигідним бізнес на озелененні інтер’єрів стає тільки після того, як ви укладете договір з декількома постійними клієнтами, які будуть з вами співпрацювати на постійній основі.
Ще кілька порад
Перша порада – це особливості монтажу конструкції. Зазвичай каркас встановлюють на відстані 5 – 10 см від стіни. При цьому або каркас з не лицьового боку обшивають вологостійким матеріалом, за типом пвх панелей або плівки. Іноді плівку проклеюють прямо на стіну. Роблять це з метою уникнути попадання води від поливу на обробку стіни. Сама вода автоматично подається до ящиків, в яких висаджені рослини за допомогою акваріумний помпи. Щоб полив був ефективним, потрібно розраховувати і тиск води в системі. Наводять приклад, щоб забезпечити подачу води на висоту 1м, потрібно щоб робочий тиск насоса було як мінімум 1,5 м.
Друга порада – це композиція рослин. Їх підбір потрібно створювати, орієнтуючись не тільки на побажання клієнта, а й з огляду на освітленість і вологість в приміщенні, а також обсягу простору для нормального росту рослини. Особливості вирощування рослин для фітостіни можна вивчити або самостійно в інтернеті або на курсах.
Третя порада стосується пошуку постачальників рослин. Їх потрібно вибирати дуже уважно, щоб всі замовлені рослини були потрібного розміру і за ними вівся постійний догляд. Це важливий момент, тому що можна втратити вкладені гроші в посадковий матеріал і від цього постраждає репутація вашої фірми.
Реклама
Оскільки послуга вертикальне озеленення інтер’єрів – це досить новий напрямок бізнесу, то щоб продати його кінцевому споживачу, потрібно використовувати грамотно продуману рекламну стратегію. Є кілька основних каналів продажів.
Власний сайт. Перші замовлення ви зможете отримати вже найближчим часом, використовуючи контекстну рекламу в Google. Під даний вид реклами потрібно виділити бюджет. Додатково можна завести блог компанії і залучати цільових покупців через інформаційні запити.
Соціальні мережі. Зверніть увагу на Instagram і Facebook. Спробуйте розміщувати платні оголошення в цих мережах, із застосуванням фільтрів згідно вашої цільової аудиторії.
Роздача листівок і брошур біля бізнес центрів.
Реклама на дошках оголошень по вашому регіону.
Участь у виставках і різних заходах пов’язаних з дизайном інтер’єру.
Також, можна співпрацювати з будівельними фірмами і платити їм відсоток від кожного приведеного клієнта. Коли ви виконаєте кілька замовлень і отримаєте заявки на постійне обслуговування фітостін, тоді до вас почнуть приходити клієнти через особисті рекомендації ваших замовників.
Скільки потрібно грошей для старту?
Розробляючи бізнес план студії з озеленення, а саме створення фітостін, вам буде потрібно провести підрахунок всіх статей витрат і скласти загальну суму стартового капіталу.
Стартові вкладення:
- Початкова закупівля матеріалів для монтажу фітостіни – $ 350 – $ 400
- Оформлення документів – $ 200
- Рекламна продукція (сайт, листівки, логотип, оформлення соціальних мереж) – $ 550 – $ 600
- Ноутбук, мобільний телефон – $ 700
Щомісячні платежі:
- Податки – $ 250
- Транспортні витрати на доставку – від $ 80
- Реклама – від $ 200
- Заробітна плата помічника – договірна.
Тепер давайте розберемося, скільки коштує виробництво 1 кв.м.
- Ємність для збору води – $ 4,5 – $ 5
- Акваріумний насос зі шлангами – $ 6,5 – $ 7
- Лист ПВХ панелі – $ 9,5 – $ 10
- Ящики для рослин – $ 3 – $ 4
- Самі рослини, ґрунт і добрива – $ 24 – $ 28.
Отримуємо, що на виході вартість 1 кв.м. складе з роботою фахівця з установки – $ 55 – $ 60.
Скільки можна заробити
Цінник на готову фітостіну багато в чому буде залежати від розміру конструкції, типу використовуваних рослин і комплектуючих, а також матеріалу конструкції. В середньому ринкова ціна на створення фітостіни становить від 95 до 240 за 1 кв.м. Націнку ви можете порахувати самі, використовуючи розрахунки наведені вище.
Вартість обслуговування таких конструкцій обумовлюватися в індивідуальному порядку.
По ринку середній цінник на замовлення складає близько $ 400 – $ 500. А ваш рівень заробітку безпосередньо залежатиме від якості реклами і вміння продавати свій товар.
Перед тим, як почати вертикальне озеленення, бажано проаналізувати ринок та спробувати тестово продати кілька конструкцій. Тільки в разі успіху можна починати свою справу.
Реально! Це бізнес дуже перспективний і корисний для навколишнього середовища!!!