Бізнес ідея для малого міста – ремонт побутової техніки

Шукаєте бізнес ідеї в Україні для малого міста? Тоді чому б не зайнятися ремонтом побутової техніки? Досить важко уявити собі хоча б одну квартиру, в якій не було б абсолютно ніякої побутової техніки. Чайники, праски, пилососи, кухонні комбайни та багато інших приладів є практично в кожній родині. І навіть найсучасніші та надійні з них рано чи пізно ламаються і вимагають ремонту. Саме тому питання, як відкрити майстерню по ремонту побутової техніки, так актуальне для тих, хто любить і вміє працювати руками і трохи розбирається в електричних приладах.

Для кого актуальна ця бізнес ідея

Зрозуміло, що ремонт, тим більше електричних приладів – заняття, що вимагає спеціальних навичок і досвіду. Без багажу знань організувати бізнес по ремонту побутової техніки навряд чи вийде. З іншого боку, ніхто не народжується з умінням тримати в руках викрутку, тому якщо є бажання, то завжди всьому можна навчитися. В інтернеті зараз можна знайти масу навчальних курсів і книг, присвячених ремонту побутової техніки. Залишається тільки докласти зусиль і почати власний бізнес, що приносить стабільний дохід, буде цілком реально.

Аналіз ринку послуг

Ремонт побутової техніки як бізнес не вимагає вивчення платоспроможності населення, тому що побутову техніку майже завжди легше полагодити, ніж купувати нову. Цей бізнес не схильний до сезонних коливань – техніка ламається незалежно від пори року. Асортимент послуг, що надаються може розширюватися пропорційно появі на ринку нових товарів. Відкрити сервісний центр по ремонту побутової техніки можна в будь-якому населеному пункті з чисельністю населення понад 20 тисяч осіб. Ця цифра обумовлена ​​необхідністю отримання замовлень круглий рік.

Послуги, що надаються

В широкому сенсі слова, до побутової техніки можна віднести всі електричні та електронні прилади та апарати, які людина використовує в побуті, тобто користуються майже щодня. Зрозуміло, що кожна категорія побутової техніки вимагає індивідуального підходу для проведення ремонту. Тому перед стартом бізнесу буде доцільно визначитися, в якому саме напрямку буде пропонувати послуги з ремонту майбутня майстерня:

Ремонт оргтехніки – принтерів, сканерів, лазерних та інших гравірувальних машин і т. д.

Ремонт аудіо – та відеоапаратури – телевізорів , ТВ-приставок, аудіоколонок, підсилювачів і т. д.

Виключно техніка побутового призначення – мікрохвильовок, пральних і посудомийних машин, холодильників і морозильників, прасок, пилососів, кондиціонерів і ін.

Одним з найбільш поширених і вигідних і для клієнта і для майстра варіантів ремонту – експрес-ремонт на дому у замовника. Перевозити громіздку побутову техніку – холодильники, пральні машини. Для ремонту в майстерні – це зайвий клопіт і витрати. Звичайно, іноді без них буває не обійтися, але найчастіше ремонт подібних речей проводиться в домашніх умовах. На випадок, якщо ступінь складності ремонту все ж вимагає доставки габаритних і важких приладів в майстерню, потрібно підшукати компанію з недорогими послугами вантажоперевезень (при відсутності власного вантажного транспорту). Є також варіанти, при яких майстер проводить діагностику техніки на дому у клієнта і забирає в майстерню для ремонту тільки при необхідності.

Ще один формат бізнесу по ремонту побутової техніки – відкриття авторизованого сервісного центру, який буде працювати з технікою тільки одного бренду, наприклад, ремонтувати тільки техніку Samsung. Коло клієнтів в цьому випадку значно звужується, але на всіх етапах розвитку своєї справи можна розраховувати на консультаційну та технічну допомогу від головного офісу компанії.

Пошук приміщення для майстерні

Приміщення для майстерні – один з найважливіших і мабуть, витратних пунктів при організації бізнесу. Незважаючи на те, що пріоритет в роботі віддається виїзній діяльності, приміщення для майстерні все ж необхідно. Великого приміщення не потрібно, найчастіше площа залежить від кількості в ній співробітників, розрахунку складського приміщення для зберігання запасних частин і зони приймання замовлень.
Зазвичай подібні сервіси з одним-трьома співробітниками займають приміщення площею від 20 до 30 кв. метрів. Найбільш вигідне розташування майстерні – спальні райони. Якщо основним напрямком ремонту є обслуговування оргтехніки, то найкращим варіантом буде знайти приміщення ближче до ділового центру міста. Так як знаходитися в майстерні доведеться протягом усього робочого дня, то основними критеріями в пошуку відповідного приміщення будуть: наявність санвузла та необхідних інженерних комунікацій – електрики, опалення, водопостачання. Інтер’єр не настільки важливий, в крайньому випадку, можна провести недорогий косметичний ремонт, встановити стелажі для зберігання запчастин, зламаної і відремонтованої техніки, поставити робочі столи і стільці або крісла для клієнтів. Все це можна або придбати б/у або привезти старі меблі з дому. Деякі майстерні розширюють географію свого бізнесу, відкриваючи невеликі пункти приймання замовлень в різних точках міста, при цьому ремонт здійснюючи в одній майстерні. Такий спосіб відмінно показав себе при створенні власного бренду мережі майстерень.

У більшості випадків якість проведеного ремонту залежить від обладнання, тому економити на придбанні необхідного інструменту не варто. Мінімальний «стандартний» набір обладнання та інструментів, який повинна мати будь-яка майстерня по ремонту побутової техніки, показаний в таблиці:

  • Паяльна станція
  • Цифровий мультиметр 
  • Блок живлення регульований
  • Набір викруток
  • Пасатижі, кусачки, пінцети і т. д. 
  • Осцилограф

Деякі види ремонту вимагають спеціального обладнання та інструменту, який можна придбати вже після невеликої «розкрутки» бізнесу і отримання першого прибутку.
Чи потрібен додатковий персонал в штаті майстерні, залежить від кількості замовлень. Якщо власник, він же майстер прекрасно справляється з замовленнями самостійно, навіщо витрачати зайві гроші? А якщо число замовлень неухильно зростає, то потрібно наймати помічника. Це необов’язково може бути фахівець з ремонту побутової техніки. Цілком можна обійтися юним учнем, охочим освоїти ази професії на практиці. У будь-якому випадку, відмовлятися від замовлень, посилаючись на те, що майстер не встигає виконувати ремонт, категорично не можна. Наступного разу, люди просто виберуть іншу майстерню.

Доставка запчастин

Закупівля запасних частин до побутової техніки – основна «головний біль» будь-якого власника ремонтної майстерні. Знайти надійного постачальника якісних запасних частин – справа досить нелегка. Основні критерії повинні бути зроблені саме на надійності, пунктуальності (щоб уникнути зриву термінів ремонту) і якості що поставляються запчастин (клієнту потім не доведеш, що другий раз його техніка зламалася через місяць, тому що замінена запчастина була неякісною). Зі свого боку ви повинні гарантувати постачальнику щомісячні закупівлі товарів на певну суму, інакше працювати з вами йому буде просто нецікаво і невигідно. Зрозуміло, що відпускна ціна запчастин повинна бути нижче за роздрібну. Замовляти запчастини, що називається, «про запас», не має сенсу. Ніколи не можна вгадати, який саме прилад принесуть в ремонт в наступний раз. Тому термін ремонту слід встановлювати з розрахунком доставки запчастин від постачальника.
Ще один варіант отримання потрібних деталей і елементів для побутової техніки – це їх ремонт після заміни. Багато клієнтів вибирають варіант заміни зламаної частини приладу, замість його можливого ​​ремонту, все-таки нове є нове, тому в ремонтних майстернях часто накопичуються цілі купи зламаних запчастин, деякі з яких цілком підлягають ремонту і при належному використанні, можуть прослужити ще досить довгий час. Альтернативою може бути також скупка старої побутової техніки. В даний час новинки випускаються буквально раз в півроку-рік і через деякий час знайти запасні частини по застарілим моделям буває майже неможливо, тому створення складу рідкісних запчастин – відмінна ідея для майстерні.

Реклама і маркетинг

Зрозуміло, що найкраща реклама в такому виді діяльності – це «сарафанне радіо», тому основний напрямок необхідно зробити на якості послуг, що надаються. Але не потрібно нехтувати і «класичними» способами реклами своєї майстерні, такими, як:

  • Створення власного сайту, групи в соціальних мережах;
  • Розповсюдження листівок та візиток;
  • Яскрава вивіска, яка приваблює увагу;
  • Публікація оголошень на таких сайтах-гігантах OLX;
  • Пропозиція клієнтам системи знижок, безкоштовної діагностики та виїзду майстра додому.

Основне завдання майстра – зробити так, щоб у разі необхідності, клієнт звернувся до вас ще раз (бажано з іншою проблемою), тому відповідальне ставлення до роботи і уважне ставлення до клієнта – це основні складові успіху.

Витрати, прибуток і розрахунок окупності

Відразу потрібно зазначити, що тим, хто розраховує на отримання швидкого прибутку після відкриття майстерні з ремонту побутової техніки, краще знайти іншу бізнес ідею. «Розкрутка» бізнесу в даному випадку може зайняти кілька місяців. До того ж надання послуг в сфері ремонту побутової техніки ніколи не відрізнялося якимись надприбутками. Основні витрати для створення бізнесу зводяться до придбання інструменту та обладнання та оренди приміщення для майстерні та складають приблизно 1000 – 2000 доларів. Рентабельність цього бізнесу зазвичай становить 10-15%.




1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 голосів, в середньому: 5,00 з 5)
Loading...

4 comments

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *